سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

گسترش ضرب المثل از دل برود هر آنکه از دیده برفت پایه دوازدهم

گسترش ضرب المثل از دل برود هر آنکه از دیده برفت پایه دوازدهم

گسترش ضرب المثل از دل برود هر آنکه از دیده برفت پایه دوازدهم

از دل برود هر آنکه از دیده برفت صفحه 26 دوازدهم

روزی روزگاری پسرک جوانی در دهی عاشق یک دختر جوان شده بود . پسر هر روز بعد از ظهر از کنار رودخانه ای که در آن ده وجود داشت رد میشد و با خود مقداری آب به خانه می‌برد تا از آن آب برای آشامیدن استفاده کنند. پسرک هر بار که به کنار رودخانه میرفت آن دختر را در کنار رودخانه میدید که در آنجا مشغول به جمع‌آوری کردن آب بود برخی اوقات نیز مشغول شستن ظرف ها .در همین حال بود که پسرک عاشق آن دختر شد و هر روز حتی اگر کار هم داشت در آن ساعت به کنار رودخانه می رفت تا اون دختر را ببیند.هر چه زمان می گذشت دلبستگی پسر به دختر بیشتر میشد دخترک نی  بدون توجه به اینکه پسر او را پسندیده و هر روز به خاطر او به لب رودخانه می آید کار خود را می‌کرد و به خانه بازمیگشت.پسر هر روز که از خواب بیدار می شد به امید آنکه بعد از ظهر به لب رودخانه برود و در آنجا دخترک را ببیند چشم به جهان می گشود.

هر شبی که می خواست بخوابد با این امید که فردا دخترک را در لب جوب ببیند سر به بالین می گذاشت.هر روز پسرک به لب جوی می رفت اما خبری از دختر نبود با تعجب منتظر ماند تا شاید دخترک بیاید اما هرچه صبر کرد خبری از دختر نبود چند روزی همین گونه بگذشت و دختر پیدایش نبود پسرک ناامیدانه هر روز بعد از ظهر به لب جوی می رفت ولی دخترک را نمی دید.چند روز چند هفته و چند ماه بگذشت.هر روز که پسرک لب جوی می رفت و آن دختر را در آنجا مشاهده نمی کرد ناامید تر از دیروز به خانه بر می گشت این روال ادامه پیدا کرد تا اینکه به مرور زمان آن دختر را از یاد برد.به همین خاطر ضرب المثل هر آنکه از دیده رود از دل برود را به کار می‌برند.

هر کسی که از جلوی چشم دور باشد و نتونی اون رو لمس کنیم مطمئنا نمیتونم عاشق اون هم باشیم و باید ابتدا آن را ببینیم تا بتونیم عاشقش باشیم یعنی لازمه عاشق شدن دیدن می باشد.

انشا درباره از دل برود هر آنکه از دیده برفت

داستان درباره ضرب المثل از دل برود هر آنکه از دیده برفت

اخطار :

این مطلب کاملا اختصاصی بوده و هرگونه کپی برداری از آن در سایت ها و وبلاگ ها به هرنحوی از نظر ما اشکال دارد و حرام است. در صورت مشاهده هر گونه انتشار و یا کپی برداری، سریعا مراتب به سایت ساماندهی ارجاع داده میشود و همچنین از طریق سایت گوگل به DMCA Report گزارش داده خواهد شد.

استفاده و کپی از این مطلب برای مدرسه ، مکان ها و کلاس های آموزشی هیچ مانعی ندارد و دانش آموزان عزیز می توانند استفاده کنند.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + 17 =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32