سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

گسترش مثل آب در کوزه و ما تشنه لبان میگردیم پایه یازدهم

گسترش مثل آب در کوزه و ما تشنه لبان میگردیم پایه یازدهم

گسترش مثل آب در کوزه و ما تشنه لبان میگردیم پایه یازدهم

انشا درباره ضرب المثل آب در کوزه و ما تشنه لبان میگردیم صفحه 83 پایه یازدهم

مقدمه : این ضرب المثل زمانی به کار میرود که ما دارای یک چیزهایی هستیم که نمیدونیم اون نعمت‌ها را داریم و هی به دنبال اون می گردیم.

تنه انشا : فردی در یک روستای دور افتاده به همراه خانواده خویش در یک کلبه آرامش بخش در حال زندگی بود این شخص زندگی آرامی داشت از آب و هوای خوب لذت می برد از سکوت روستا لذت می برد. بعد از مدتی تصمیم گرفت به همراه خانواده به شهر برود تا درآمد بیشتری داشته باشد به خیال خود افزایش درامد باعث آرامش بیشتر می شد.آن مرد به همراه خانواده خود به شهر آمد با اندک پس انداز که داشتند یک خانه بسیار نقلی در حاشیه شهر کرایه کردند و در آنجا به زندگی کردن پرداختند مرد هیچ کاری از دستش بر نمی‌آمد در حالی که در روستا به کشاورزی مشغول بود اما در شهر بیکار روزها را شب می کرد و شب ها را روز و از هیچ درآمدی برخوردار نبود.پس از مدتی پس انداز آن مرد نیست تمام شد آن مرد هنوز بیکار بود زندگی بسیار سخت شده بود آرامش از بین رفته بود و جای آن را شلوغی و دود و دم و بیکاری گرفته بود.همسر آن مرد به او گفت این مرد آب در کوزه و ما تشنه لبان میگردیم ما در روستا بسیار زندگی آرامی داشتیم با آرامش زندگی می کردیم چرا ب شهر آمدیم چرا خود را گرفتار چنین بلایی کردیم.مرد گفت آری بایستی به روستا برگشته و به زندگی آرام خود ادامه دهیم که این بهترین راه است.

نتیجه : نتیجه‌ای که از این داستان می‌شود گرفت این است که قدر نعمت هایی که داریم را بدانیم و همیشه به دنبال مادیات نباشیم شاید من زیادی وجود دارند که با آمدن مادیات از بین بروند.

بازنویسی مثل صفحه 83 نگارش یازدهم اب در کوزه و ما تشنه لبان میگردیم

بازنویسی ضرب المثل اب در کوزه و ما تشنه لبان میگردیم یار در خانه و ما گرد جهان میگردیم

اخطار :

این مطلب کاملا اختصاصی بوده و هرگونه کپی برداری از آن در سایت ها و وبلاگ ها به هرنحوی از نظر ما اشکال دارد و حرام است. در صورت مشاهده هر گونه انتشار و یا کپی برداری، سریعا مراتب به سایت ساماندهی ارجاع داده میشود و همچنین از طریق سایت گوگل به DMCA Report گزارش داده خواهد شد.

استفاده و کپی از این مطلب برای مدرسه ، مکان ها و کلاس های آموزشی هیچ مانعی ندارد و دانش آموزان عزیز می توانند استفاده کنند.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 3 =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32