سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

گیاهان چگونه به کم کردن آلودگی هوا کمک می کنند صفحه 86 علوم ششم

گیاهان چگونه به کم کردن آلودگی هوا کمک می کنند صفحه 86 علوم ششم

فکر کنید علوم ششم گیاهان چگونه به کم کردن آلودگی هوا کمک می کنند صفحه 86

گیاهان چگونه به کم کردن آلودگی هوا کمک می کنند صفحه 86 علوم ششم

فکر کنید صفحه 86 درس 11 علوم تجربی پایه ششم

در عمل فتوسنتز، اندام هایی مانند برگ که دارای سبزینه هستند، کربن دی اکسید، آب و نور را جذب کرده و به کلروپلاست می رسانند. طی واکنش هایی که درون کلروپلاست انجام می گیرد، این مواد به اکسیژن و کربوهیدرات ها تبدیل می شوند. تمامی اکسیژن کنونی موجود بر روی زمین، فراورده فتوسنتز است. برخی از کربوهیدرات های مهم تولید شده مانند گلوکز، می توانند به سایر مواد آلی، لیپیدها، نشاسته، سلولز و پروتئین تبدیل شوند که برای تبدیل شدن به پروتئین، نیاز به نیتروژن دارند.

گیاهان چگونه به کم کردن آلودگی هوا کمک می کنند

تمامی بخش های سبز رنگ گیاه، قادر به انجام عمل فتوسنتز هستند. ماده سبز موجود در گیاهان که سبزینه یا کلروفیل نام دارد، آغاز کننده واکنش های فتوسنتز است. فتوسنتز در اندام هایی که فاقد سبزینه هستند، انجام نمی گیرد. کلروپلاستها که در سلول های سبزینه دار گیاهان وجود دارند، محل استقرار مولکول های سبزینه می باشند. سلول های برگ، بیشترین مقدار کلروپلاست را دارند و به همین دلیل، اندام اصلی فتوسنتز در گیاهان به شمار می آیند.

وجود انرژی نورانی خورشید برای انجام عمل فتوسنتز، امری ضروری است و بدون وجود نور، فتوسنتز انجام نمی گیرد. طی عمل فتوسنتز، انرژی نورانی خورشید به انرژی شیمیایی ذخیره شده در گیاهان تبدیل می شود. نور آبی و قرمز، بهترین نور برای انجام فتوسنتز می باشد. از سوی دیگر، گیاهانی که در آب های عمیق رشد می‌کنند، نور سبز را جذب می کنند. گیاهان به‌طور متوسط، روزانه 12–10 ساعت نور دریافت می کنند؛ درختان دیگری با جذب نور بیشتر نیز دیده شده است؛ به عنوان مثال، برخی از درختان سیب هجده روز مداوم نور دریافت می کنند. اینجا نیز مانند کربن دی اکسید هوا محدودیت وجود دارد؛ یعنی با افزایش شدت نور، سرانجام به جایی می رسیم که دیگر سرعت فتوسنتز افزایش نمی یابد.

لطفا در پایین همین صفحه برای ما نظر بگذارید. نظرات شما باعث دلگرمی ماست.

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

منبع اصلی مطلب: ویکی پدیا

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × پنج =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32