سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

انشا با موضوع 22 بهمن | انشا درباره 22 بهمن 1357

انشا با موضوع 22 بهمن | انشا درباره 22 بهمن 1357

انشا با موضوع 22 بهمن | انشا درباره 22 بهمن 1357

انشا با مقدمه و نتیجه درباره جشن پیروزی انقلاب اسلامی 22 بهمن

مقدمه: سالگرد انقلاب اسلامی در 22 بهمن جشن گرفته می شود که بهمن ماه در تقویم ایران است. در تاریخ 11 فوریه در تقویم گرگوری اتفاق افتاده است.هر ساله مردم ایران در تاریخ 22 بهمن ماه هر سال به سمت برج آزادی رفته و بر علیه رژیم صهیونیستی غاصب شعار می دهند.

تنه انشا: انقلاب اسلامی ایران به وقایع مربوط به سرنگونی سلسله پهلوی تحت محمد رضا شاه پهلوی، که از سوی ایالات متحده حمایت شده بود و جایگزینی آن با یک جمهوری اسلامی تحت حاکمیت انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) است. تظاهرات علیه شاه در اکتبر 1977 آغاز شد و به مبارزه علیه مقاومت مدنی تبدیل شد که در ژانویه سال 1978 به شکل مذهبی و تشدید شد. در میان اوت و دسامبر 1978، اعتصابات و تظاهرات کشور را فلج کرد. شاه ایران را به عنوان آخرین پادشاه ایرانی در تاریخ 26 دی 1357 ترک کرد و وظایف خود را به شورای ریاست جمهوری و نخست وزیر برپا کرد. امام خمینی (ره) به دولت ایران دعوت شد و به چند میلیون ایرانی تبریک گفت. سلطنت سلطنتی به زودی پس از 11 فوریه فرو ریخت، زمانی که سربازان چریکی و شورشیان نیروهای وفادار به شاه را در جنگ خیابانی سرنگون کردند و امام خمینی (ره) را به قدرت رسمی تحویل دادند. ایران در روز 12 فروردین سال 1358 در رفراندوم ملی برای تبدیل شدن به جمهوری اسلامی رای داد و تصویب یک قانون اساسی جمهوری دموکراتیک و جمهوری خواه بود که در دی 1358 امام خمینی (ره) رهبر ایران شد. در 22 بهمن به ترتیب زندان اوین، ساواک، سلطنت آباد، مجلسین سنا و شورای ملی، شهربانی، ژاندارمری و ساختمان زندان کمیته مشترک به تصرف مردم در آمد. در تسخیر شهربانی سپهبد رحیمی فرماندار نظامی تهران به دست انقلابیون مسلح افتاد. پادگان باغشاه و دانشکده افسری، دبیرستان نظام، زندان جمشیدیه، پادگان عشرت آباد و پادگان عباس آباد یکی پس از دیگری تسلیم شدند و آخرین مرکزی که به تصرف درآمد رادیو و تلویزیون بود. ساعت 10 بامداد روز 22 بهمن شورای فرماندهان نیروهای مسلح در ستاد مشترک تشکیل گردید. نظامیان حاضر در جلسه عبارت بودند از: عباس قره باغی، جعفر شفقت، حسین فردوست، هوشنگ حاتم، ناصر مقدم، عبدالعلی نجیمی، احمدعلی محققی، عبدالعلی بدره‌ای، امیرحسین ربیعی، کمال حبیب اللهی، عبدالمجید معصومی، جعفر صانعی، اسدالله محسن زاده، حسین جهانبانی، محمد کاظمی، خلیل بخشی آذر، علی محمد خواجه نوری، پرویز امینی افشار، امیر فرهنگ خلعتبری، محمد فرزام، جلال پژمان، منوچهر خسروداد، ناصر فیروزمند، موسی رحیمی لاریجانی، محمد رحیمی آبکناری و رضا وکیلی طباطبایی. ریاست شورای عالی ارتش بر عهده عباس قره باغی بود. پس از گزارش فرماندهان نیروها از وضعیت موجود بحث پیرامون همبستگی ارتش با مردم آغاز شد؛ اکثرا موافقت خود را اعلام نمودند و سرانجام اعلامیه‌ای مبنی بر بی طرفی ارتش تهیه و به امضا رسید. پس از تصمیم شورای عالی، ساعت یک بعد از ظهر خبر تصمیم شورای عالی ارتش در اختیار رادیو و تلویزیون گذاشته شد. رادیو ایران برنامه عادی خود را قطع و اعلامیه را قرائت کرد. لحظه‌ای بعد نیروهای انقلاب محوطه صدا و سیما را تصرف نمودند و خبر سقوط رژیم سلطنتی پهلوی از صدا و سیما اعلام شد.

نتیجه: در 22 بهمن امسال حتما اطراف را خوب تماشا کن. همت و باکری و خرازی را ببین، اصلا تلاش کن بوی مصطفی احمدی روشن و دوستان دانشمند اش را استشمام کنی. شعار بده قربه الی الله! شعار بده برای جلب رضایت الله! شعارهای من و شما تضمین کننده موفقیت این انقلاب است. به یاد مظلومین امت اسلام که برای بر زبان جاری کردن یک “الله اکبر” شکنجه می شوند و در خون خودشان غرق می شوند هم فریاد بکش! فریادهای هر ساله ما همه جهان عرب را بیدار کرده است. بیداری را ارج می نهیم و شعارهای مهم را برای همه جهانیان تکرار می کنیم تا بشنوند و به دنبال رمز پیروزی ایرانیان بگردند. بدانند که رفتن نامبارک ها و قذافی ها کافی نیست…مولفه های دیگری هم لازم است.

انشا با مقدمه و نتیجه درباره 22 بهمن 57 درباره پیروزی انقلاب اسلامی

انشا ادبی درباره 22 بهمن

 

اخطار:

کپی برداری از مطالب در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 − شش =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32