سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

متن زیر را بخوانید و با حفظ زبان نویسنده آن را خلاصه کنید

متن زیر را بخوانید و با حفظ زبان نویسنده آن را خلاصه کنید

فعالیت 2 صفحه 117 نگارش یازدهم متن زیر را بخوانید و با حفظ زبان نویسنده آن را خلاصه کنید

متن زیر را بخوانید و با حفظ زبان نویسنده آن را خلاصه کنید

با حفظ زبان نویسنده خلاصه کنید صفحه 113 نگارش یازدهم

زبان نویسنده:

او با تحقیق دربارۀ نحوۀ بحث کردن در ژاپن و آمریکا، در زمینۀ سبک های متفاوت تحلیلی ماجرا، به نتایج جالبی دست یافته که حاکی از تأثیر سبک نوشتن بر شیوۀ صحبت کردن است. دانشجویان ژاپنی هنگامی که می خواهند دلیل و علت را توضیح دهند، ابتدا به یک نقطه یا برهه در زمان گذشته بر می گردند و ماجراهایی را که از آن نقطه به بعد رخ داده است، به ترتیب و پشت سر هم تعریف می کنند؛ در حالی که دانشجویان آمریکایی فقط به ذکر دلیل اصلی و مستقیم یک اتفاق بسنده می کنند در روش توضیح و توصیف، در بستر زمان (شیوۀ سلسله زمان) که دانشجویان ژاپنی عمدتا از آن استفاده می کنند، ذکر مهم ترین و اصلی ترین دلیل ماجرا به آخر صحبت موکول می شود ولی دانشجویان آمریکایی حتی اگر در ابتدا روش توصیف در بستر زمان را در پیشب گیرند، به محض اینکه متوجه طولانی شدن صحبت های خود می شوند، داستان گویی را قطع کرده، شروع به بیان اصل ماجرا و جمع بندی موضوع مورد بحث می کنند.

خلاصه نویسی:

او تحقیق خود را درباره سبک های مختلف در کشور آمریکا و ژاپن شروع کرد و به این نتیجه رسید که دانشجویان ژاپن بیشتر از روش توضیح در بستر زمان استفاده می کنند و در پایان به بیان دلیل ماجرا می پردازند. اما دانشجویان آمریکایی بیشتر در شروع صحبت های خود به بیان اصل ماجرا می پردازند.

متن زیر را با حفظ زبان نویسنده خلاصه کنید

خلاصه نویسی کردن با حفظ زبان نویسنده صفحه 113 نگارش یازدهم

 

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × چهار =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32