سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

آفتاب پرست در محیط های مختلف رنگ خود را تغییر می دهد علوم نهم

آفتاب پرست در محیط های مختلف رنگ خود را تغییر می دهد علوم نهم

آفتاب پرست در محیط های مختلف رنگ خود را تغییر می دهد علوم نهم

با مراجعه به منابع معتبر در مورد اهمیت و چگونگی انجام دو گزاره زیر اطلاعاتی را جمع اوری کنید و در کلاس ارائه دهید.

جمع آوری اطلاعات صفحه 149 علوم پایه نهم

الف) آفتاب پرست در محیط های مختلف رنگ خود را تغییر می دهد.

یک مطالعه ی جدید نشان می دهد که توانایی بی نظیر آفتاب پرست ها برای تغییر رنگ، مبهم است، آفتاب پرست می تواند به سرعت تغییر رنگ را با تنظیم یک لایه از سلول های خاصی که در داخل پوست آنها قرار گرفته است، پیدا کند.محققان دریافتند بر خلاف حیوانات دیگر که تغییر رنگ دارند، مانند ماهی مرکب و هشت پا، هالئلیون ها با رنگ آمیزی یا جمع آوری رنگدانه ها در سلول های پوست آنها تغییر نمی کنند. محققان گفتند، در عوض، آفتبا پرستان بر تغییرات ساختاری تأکید دارند که چگونه نور را از پوستشان بازتاب می دهد.”هنگامی که پوست در وضعیت آرام قرار دارد، نانوکریستالهای موجود در سلولهای ایدوفور بسیار نزدیک به یکدیگر هستند – بنابراین سلولها به طور خاص طول موج کوتاه مانند آبی را نشان می دهند.آفتاب پرستان با عوض شدن محیط، رنگ خود را با محیط هماهنگ می کنند. این به دلیل یک واکنش عصبی است واز طرفی نشان دهنده استرس آفتاب پرستان است نه استتار. این موجودات داران رندگدانه ای به نام کروماتوفور هستند که در زیر پوستشان قرار دارد. در سه لایه که از بالا به پایین به ترتیب : زرد و قرمز – آبی- سیاه

ب) مارمولک ها گاهی دم خود را قطع می کنند.

بسیاری از مارمولک ها یک مکانیزم دفاعی به نام “autotomy” ایجاد کرده اند، یا ساده تر، آنها می توانند دم خود را هنگامی که توسط یک شکارچی تهدید می شوند، رها کنند. دم این مارمولک ها اغلب دارای جنبه هایی هستند که توجه شکارچیان را جلب می کنند، مانند رنگ آمیزی درخشان، رنگ و یا الگوهای تیز و متضاد و یا حرکت در زمانی که مارمولک در غیر این صورت است. اگر چه این یک واکنش طبیعی به آنچه مارمولک به عنوان یک وضعیت تهدید در نظر می گیرد، هنوز برای مارمولک استرس زده است و چیزهایی است که باید انجام دهید تا تسکین مناسب را انجام دهید و برای برخی از گونه ها دوباره رشد کنید. مارمولک ها چگونه این کار می کنند؟ بین مهره ها یا در وسط هر مهره، بسته به نوع، و در این نقاط که شکستن می تواند رخ دهد. پوست، عضلات، خون، اعصاب و استخوان جداگانه هنگامی که دم از بین رفته است. پس از آن به زمین می افتد، دم شروع به چرخش و حرکت بر روی زمین می کند، در حالی که شکارچی روی دم در حال حرکت متمرکز است.هرچند اثر طبیعی آن باعث از بین رفتن عضله می شود، اما برخی از مسائل مربوط به مارمولک باعث می شود. اول، این عموما بر حس توازن مارمولک تاثیر می گذارد و ممکن است به علت صعود یا پیاده روی به طور مرتب به مشکل برسد تا زمانی که به کمبود دم برسد. برای یک مارمولک که چربی را در دم خود ذخیره می کند، همچنین باعث از بین رفتن رساناهای چربی حیاتی می شود. مارمولکهای جوان در حال رشد هستند در حالیکه دم در حال بهبود و بازسازی است و در بزرگسالان فرایندهای تولید مثل متوقف می شود. شفا و احیای دم همچنین مقدار قابل توجهی انرژی یا پروتئین را مصرف می کند، بنابراین مارمولک هایی که دم خود را کاهش داده اند تهدیدی برای کمبود مواد غذایی می باشند. در نهایت، از دست دادن دم خود، مارمولک بیشتری را به شکارچیان حساس می کند، زیرا دیگر برای از بین بردن آن، دیگر چیزی برای رها کردن ندارد.

تحقیق درباره آفتاب پرست در محیط های مختلف رنگ خود را تغییر می دهد

درباره مارمولک ها که گاهی دم خود را قطع می کنند اطلاعات جمع آوری کنید

اخطار:

کپی برداری از مطالب در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 + 9 =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32