سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

انشاء درباره پارچه به صورت ذهنی پایه دهم

انشاء درباره پارچه به صورت ذهنی پایه دهم

انشا اول :

موضوع: پارچه
کاش دورانمان کمی عقب تر بود؛آن زمان ها که دخترهای دم بخت چادر های گل گلی و رنگارنگ که عفت و نجابت خاصی داشتند سر می کردند و دم کوچه منتظر دلبر خود می ماندند؛ای کاش نسل جدید و دخترهای جوان و نوجوان امروزی،این امکان را از دستمان نمی گرفتند.کاش می بودم در آن سادگی البسه ها،کاش آن ها را بر تن می کردم،من هم با آن پارچه خوش رنگ ها خود را می پوشاندم.
مال آن دوران اگر بودیم پارچه دلمان نیز مانند زندگی پیشینیان ساده بود ولی افسوس بر دل دارم که حال دل هایمان هم مثل پارچه های بی رنگ و بو شده اند.
مال آن دوران اگر بودیم کوچه ها پر بودند از مردانی که دلشان لک می زد برای تک دلبرشان و زنانی که تمام کوچه را آب و جارو می کردند برای آمدن مرد عاشقشان.
چقدر حیف که مال آن دوران نیستیم.
حال وقتی که بشر خود را با پوشش نمایان می کند،وقتی که چادر ساده و قلق سادگیش راه به عجایب پوشش ها کج می کند؛مقصر کوتهی پارچه نیست،مقصد خیاط نیز نخواهد بود،خود ماییم که از تنهایی و خیانت به سادگی خوشمان می آید.

نویسنده :غزل امامی

انشاء دوم

پارچه
چادر سیاه است و بالاتر از سیاهی رنگی نیست اما در عین مشکی بودن سیاهی درونمان را به سفیدی پایان می دهد و آرامش خیال را به وجود ما می بخشد شاید این جمله کمی سنگین باشد ولی همهٔ این خصوصیات مربوط به یک پارچه خشک و بی جان است که به روحیهٔ ما جان می بخشد و حال و هوای دل ما را آرام می کند، البته زمانی این اتفاق می افتد که ما با چادر ارتباط پاک و صادقانه داشته باشیم . اگر چه پارچه ها بی جان هستند، اما به معانی جنس و رنگشان جان می بخشند و این خصوصیات باعث شده تا کاربرد زیادی در مراسمات و جلسات رسمی اسلامی داشته باشد ، کشورمان یک کشور اسلامی است ولی امروزه کمتر از چادر استفاده می شود و حتی کمتر پارچهٔ مخصوص برای چادر تهیه و تولید می شود ،کاش کمی با خود تأمل کنیم تا این وضعیت را اصلاح کرده و به دوران مسلمان واقعی بودن برگردیم.

نویسنده:مانیا مهدیزاده

انشاء درباره پارچه به صورت ذهنی پایه دهم

منبع: سایت مرجع انشاء

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

انشا با موضوع زنگ انشا جدید و غیر تکراری

انشا با موضوع زنگ انشا جدید و غیر تکراری یکی از درس‌هایی که من در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × سه =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32