سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

انشای تلاش مهمتر است یا استعداد؟

به نام خدا

موضوع: تلاش مهمتر است یا استعداد؟

اگر بخواهیم به این دو کلمه‌ی تلاش و استعداد از دیدگاه ادبیات نگاه کنیم تلاش به معنی سعی و کوشش جهت به دست آوردن چیزی و استعداد به معنی توانایی کاری را داشتن است.
حال اگر بخواهیم جواب این سوال که تلاش مهم تر است یا استعداد را بدهیم باید به مضمون دو کلمه توجه کنیم. اینکه تلاش پایه و اساس رسیدن به هدف است. اگر کسی هدفی داشته باشد، تلاش کردن برای رسیدن به آن هدف اجباری است چرا که هیچ خواسته‌ای بدون تلاش و کوشش به نتیجه دلخواه نخواهد رسید. یکی از نکات جالب این است که تلاش کردن استثنایی ندارد همه‌ی افراد می‌توانند در کارهای خود تلاش کنند و پشتکار داشته باشند. اما گاهی اوقات افرادی خواسته یا ناخواسته به دلیل نداشتن اراده قوی پس از مدتی کوتاه، تلاش کردن خود را متوقف می‌کنند.تلاش کردن همواره جنبه‌های مثبت نخواهد داشت گاهی اوقات تلاش بیش از اندازه و تلاش برای هدفی نادرست، علاوه بر آن که هیچ سود و منفعتی برای انسان ندارد ، به انسان نیز ضرر می رساند. تلاش کردن می بایست در راهی درست باشد و در پایان انسان، نتیجه‌ی درستی از تلاش خود بگیرد.
استعداد بر خلاف تلاش در ذات انسان وجود دارد. استعداد داشتن در زمینه های مختلف ارثی است. یعنی بیشتر اوقات استعداد در کاری را فرزند، از پدر یا مادر خود به ارث می برد. در عصر معاصر مؤسساتی چه در داخل ایران و چه در خارج از ایران برای شکوفا و کشف استعدادهای کودکان به وجود آمده است؛ که این امر یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین کارها در هر جامعه‌ای به حساب می‌آید. استعداد مانند تلاش جنبه‌های منفی دارد. گاهی اوقات افرادی استعداد خود را در راه‌های نادرست استفاده می‌کنند. استفاده درست از استعداد خود نکته‌ای بسیار مهم است که می‌بایست به این مبحث توجه بسیاری کنیم.
اکنون جواب این سوال که تلاش مهم‌تر است یا استعداد را می‌توانیم به راحتی بدهیم. ما در این مطلب تفاوت‌ها و شباهت های این دو کلمه را با هم مقایسه کردیم. برای رسیدن به جواب قطعی این سوال بهتر است مثالی بزنیم. برای مثال اگر فردی بخواهد خواننده شود هر چقدر تلاش کند اما استعداد لازم را نداشته باشد به نتیجه‌ای نخواهد رسید. همانطور که اگر کسی صدای خوبی داشته باشد ولی تلاش نکند و پشتکاری نداشته باشد قطعاً به نتیجه‌ای نخواهد رسید.
پس نتیجه می گیریم تلاش و استعداد در کنار هم معنی پیدا می‌کنند و برای رسیدن به هر هدفی داشتن هر دو لازم است.

چو کوشش نباشد، تن زورمند‌ نیارد سر از آرزوها بلند
که اندر جهان سود بی رنج نیست
کسی را که کاهل بود گنج نیست

 

انشا در مورد تلاش ، انشا در مورد هدف ، انشا در مورد استعداد ، انشا راجب تلاش ، انشا راجب استعداد ، راجع به استعداد انشا استعدادمهم است انشا تلاش چرا مهم است

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × یک =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32