سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

انشا با موضوع اذان پایه نهم

انشا با موضوع اذان پایه نهم

انشا با موضوع اذان پایه نهم

انشا با مقدمه و نتیجه درباره اذان صفحه 21 نهم

مقدمه: صداهای زیادی است که ما از بچگی به آن ها عادت کرده ایم مانند صدای پدر و مادر، اخبار تلوزیون و حتی صدای نان خشکی محل که ما را دیوانه کرده است هر لحظه یکی از جلو خونه ما هست آخه مگر ما چقدر نان خشک داریم ولی در کنار همه این ها زیبا ترین و با صوت ترین صدا، صدای اذان است اذانی که ما را دعوت به اقامه نماز و رستگاری می کند.

تنه انشا: این روزها با وجود تکنولوژی خیلی ها را دیده ام که صدای اذان را بر روی گوشی های خود می گذارند و با توجه به موقعیتی که قرار دارند هر موقع که وقت اذان شود گوشی آن ها شروع به خواندن اذان می کند، اما من خودم همیشه با صدای اذان از خواب بیدار می شوم و نماز صبح را می خوانم و بعضی وقت ها هم شده است که نمازم قضا می رود، شاید بعضی ها ندانند اذان در کشورهای سنی نشین فرق می کند و آن ها علاوه بر اینکه با دو ذکر اشهد ان علی ولی الله و اشهد ان علی حجته الله در اذان بی گانه هستند، در روز پنج بار اذان می گویند، یعنی یک بار برای نماز صبح، یک بار برای نماز ظهر و نماز عصر، مغرب و عشا نیز هر کدام به صورت جدا گانه اذان را در سطح شهر پخش می کنند و به نظر من این درست تر است که نماز ها را سر وقت خود بخوانیم، یعنی نماز عشا را با نماز مغرب پشت سر هم نخوانیم، یک ویدئو را در اینستاگرام میدیدم که کودکی خارجی که یادم نیست از کدام کشور بود داشت با والدینش از یک فروشگاه بزرگ خرید می کرد که ناگهان صدای زیبای اذان را شنید این دختر بچه 3.4 ساله با شنیدن صدای اذان حیرت زده شد و سرش را بالا گرفت و با چشم و گوشی باز این صدا را دنبال می کرد، از والدینش پرسید این صدای چیست آن ها گفتن اذان، کودک دوباره چند قدمی راه می رفت و می ایستید تا با صورتی بهت زده کامل صدا را گوش کند و بعد چند لحظه با والدین خود گفت بیوتی فول یعنی زیباست، باید قیافه آن را می دید. من با دیدن این ویدئو بیشتر ایمان آوردم و مطمئن شدم یک راز عمیقی در اذان است.

نتیجه گیری: اذانی که اولین بار توسط بلال حبشی بر روی خانه کعبه خوانده شد و آن مرد سیاه پست و خوش صدا آغاز گر این صدای دلنشین و طنین انداز در سراسر گیتی بود.

مهارت های نوشتاری نهم درباره اذان صفحه 21

انشا اذان صفحه 21 نهم

 

اخطار:

کپی برداری از مطالب در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × چهار =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32