سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

انشا با موضوع مدرسه

“مدرسه”
مدرسه مکانی است برای علم آموزی.
در گذشته همه ی بچه ها فرصت تحصیل و علم آموزی نداشتند. فقط تعداد اندکی از آنها که موقعیت اجتماعی و اقتصادی خانواده هایشان بهتر بود میتوانستند در مکتب خانه تحصیل کنند.
سطح دروس مکتب خانه های قدیم هم به اندازه ی مدارس امروزی نبود؛در حدی بود که دانش آموزان بتوانند خواندن و نوشتن ساده و حساب و کتاب های پیش پاافتاده را انجام بدهند.
رفته رفته نیاز به علم و انسان های عالم در جامعه بیشتر احساس شد.تا جایی که نظام الملک اولین مدرسه را در ایران تاسیس کرد.
شاید نظام الملک آن روز ها نمیدانست چه خدمت مهمی به مردم میکند. چه تعداد انسان را از جهالت و نادانی نجات میدهد و چقدر به پیشرفت علمی این مرز و بوم کمک میکند
این روز ها هفت سالگی ،آغاز یکی از بزرگترین تغییرات زندگی هر کودکی است و اولین روز پا گذاشتن در مدرسه جزو به یاد ماندنی ترین روزهای زندگی هر فرد است.همه ی ما شوق و ذوق اولین روز مدرسه را به یاد داریم.حتی پدر و مادر های ما هم بعد از گذشت سالیان دراز هنوز شادی روز اول مدرسه و اولین کیف و کتاب و دفتری که برای مدرسه خریدند را به یاد میاورند.
امروزه اهمیت آموزش بر هیچ کسی پوشیده نیست و بحمد خدا در تمام مناطق کشور فرصت علم آموزی و علم اندوزی برای تمام فرزندان سرزمین محیا است.
هر کسی در هر جای کشور با هر وضعیت مالی میتواند تحصیلات خود را ادامه بدهد و با پیشرفت در رشته ی خود به ایران عزیز خدمت کند.
ایرانیان در تمام قرون ،جزو طالبان سر سخت علم بوده و هستند.به طوری که پیامبر در توصیف انها این جمله را به کار برده است”اگر علم در ثریا باشد مردانی از ایران زمین به آن دست پیدا میکنند”
امیدوارم این پیشتازی در عرصه ی علم روز به روز بیشتر و بیشتر بشود و روزی برسد که ایران در بالا ترین نقطه از پیشرفت علم در جهان قرار بگیرد.

انشا راجع به مدرسه انشا راجب مدرسه ، انشا درباره مدرسه

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

🌹انشا درباره ی حضرت فاطمه سلام الله علیها🌹

]🌹انشا درباره ی حضرت فاطمه سلام الله علیها🌹 حضرت فاطمه سلام الله علیها دختر پیامبر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × دو =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32