سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

انشا درباره دیوار پر از آرزو

انشا درباره دیوار پر از آرزو

انشا با موضوع دیوار پر از آرزو

انشا درباره دیوار پر از آرزو

متن زیبا در مورد دیوارهای پر از ارزوهای قشنگ

دیواری را که پدرم با امید و آرزو ساخت، الان ویران بر تن مادرم است، لالایی مادری که دیگر ب گوش نمیرسد، صدایی که قرار بود آرمشم باشـد، نوازش دسته مادرم دیگر گرمایی ندارد، اصلا مگر قرار است دیگر او را لمس کنم، چهره اش هر دم به دقیقه، در ذهنم شکل میگیرد. یک بار با مهر یک بار با محبت یک بار با نصیحت و گوش زدهای مادرانه ایی که با ریز کردن چشمانه عسلیش همراه هست.

الله: من مادرم را میخواهم.. پدرم، پدرم مادرم را در آغوش گرفته بود آنقدر صفت که جاهای انگشت پدرم بر تنه مادرم مانند قطره باران شکل گرفته بود… آن مرد مهربان به یاری پدر و مادرم آمد، کمک های مردمی که همه دست به دست هم دادن و پدر و مادرم را از زیر آن دیوار پر آرزو بیرون کشیده اند ولی چرا؟ پدرم نفسش را حبس کرده است. بابایی، بابایی الان وقت مناسبی برای بازی کردن نیست حال مادر خوب نیست بابایی تن مادر سرد شده است.

چرا حرف نمیزنی؟ چشمانت را بسته ایی نفس بکش اسمم را صدا بزن لااقل بفهمم زنده ایی، آقا نکن… خانوم دستت را از تن مادر بردار چرا؟ پارچه سفید بر چهره زیبای مادرم کشیدی؟؟؟ پدرم زنده است فقط، فقط نفسش را حبس کرده است. پدر پدر نفس بکش “پدرم که سنی ندارد” خدایا نه پدرم و نه مادرم تنهـا و بی کس شده ام.

الله مگر نمیگویی از من به شما نزدیک تر آخر چه کسی، تو را دارم، مادر و پدرم را ندارم. نیازمندم، نیازمند مهر تو آری ولی نیازمند آغوش گرم پدرم هستم، آن پدری که برای رفع نیازهای من دست هایش تاول زده، آن پدری که رنج، غرور، به من آموخته، “مادرم” ای کاش برگردی، دخترکت تنها شده ، همان دخترکی که با امید های تو به دریای هنر تبدیل شده، تو همان نبودی که میگفتی، تنهایت نمیگذارم پس چرا؟ چشم هایم قدرت دیدن چشم های زیبایت را ندارد، چرا؟ گوش هایم نوای موسیقی صدایت را نمیشنود.

الله؛ پدر و مادرم، در دانه اش را تنها گذاشتن آمده اند پیش تو، هوای آن ها را داشته باش میدانم آن ها طاقت دوری مرا ندارند، هی وای میدانم گله هایم بچه گانه است ولی میدانی؟ خب دلتنگشان هستم مادرم با تنی کبود و پدرم با عذاب وجدان ساخت آن دیوار پر از آرزو از دنیایی با ساختمان هایی ویران شده وداع کردند.

نویسنده: سیده احلام موسوی طیب مدرسه کوثر بندر امام خمینی

تحقیق درباره دیوار پر از آرزو پایه دهم

متن زیبا درباره دیوارهای پر از آرزوهای جور وا جور

 

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

منبع اصلی مطلب: طریقت نگارش

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × دو =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32