سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

انشا درباره سیل

انشا درباره سیل

انشا با موضوع سیل و خسارات آن

انشا درباره سیل

انشا در مورد فواید و مضرات سیل

مقدمه: سیل معمولا یک سرریز از یک سواحل آب است که آب های زیر زمینی و خروج جزر و مد بر روی زمین است. سیل ها اغلب مکرر ترین و پرهزینه ترین خطرات طبیعی هستند و تقریبا 90 درصد از تمام آسیب های مربوط به بلایای طبیعی را ایجاد می کنند. سیل معمولا باعث از دست رفتن عمر انسان و آسیب گسترده به خواص می شود. این آسیب به عنوان آسیب سیل شناخته می شود. آسیب غیر قابل تصور خواهد بود به کشاورزی منجر شود

تنه انشا: اثرات آسیب های سیل می تواند به سه نوع طبقه بندی شود، یعنی اول، دوم و سوم. اثرات اصلی آسیب های سیل شامل آسیب های فیزیکی مانند آسیب به پل ها، اتومبیل، ساختمان ها، سیستم های فاضلاب، جاده ها و حتی تلفات مانند مردم و مرگ و میر حیوانات به دلیل غرق شدن. اثر اولیه سیلاب به دلیل تماس مستقیم با آبهای سیل است. سرعت آب در سیلاب زیاد است و در نتیجه، افزایش میزان تخلیه به دلیل سرعت افزایش می یابد. به دلیل بارندگی بیش از حد، رودخانه ها و جریان ها با سرعت بیشتری جریان می یابند، در حالیکه آنها قادر به حمل ذرات بزرگتر مانند سنگ به عنوان بار معلق هستند. چنین ذرات زیادی شامل نه تنها سنگ ها و رسوبات هستند، بلکه در طی سیلاب نیز می توانند شامل اجسام بزرگ مانند اتومبیل، خانه ها و پل ها باشند. مقادیر فراوانی فرسایش در طی سیل، می تواند ساختارهای پل، لویی ها و ساختمان هایی را که موجب سقوط آنها می شود، تضعیف کند. در طی سیل، آب نیز وارد سازه های ساخته شده انسان می شود که باعث آسیب آب می شود. آسیب های سیل به خانه ها شامل خرابی مبلمان، آسیب به کف و دیوارهای خانه و آسیب رساندن به هر چیز دیگری است که در تماس با آب قرار دارد. ماشین هایی که در جاده ها هستند، در سیلاب ها رد می شوند و از طریق سیل آب می گیرند یا آب وارد ماشین می شود، که باعث آسیب می شود که نمی تواند به آسانی تعمیر شود. آب سیل رسوب را به عنوان بار معلق حمل می کند. از آنجا که آبهای سیلاب کاهش مییابند، رسوبات رسوب مییابند، و همه چیز و ساختارها از جمله داخل ساختمانها معمولا با یک لایه ضخیم از گلدان سپرده شده جریان مییابند. مزرعه ای که تحت تاثیر سیل ها قرار دارد، از دست دادن عظیم ناشی می شود، زیرا معمولا باعث از دست رفتن محصول می شود. دام های حیوانات خانگی، حیوانات خانگی و سایر حیوانات اغلب با جریانهای شدید آب سیل حمل می شوند. انسانهایی که در آبهای سیلاب با سرعت بالا گرفتار می شوند غالبا غرق می شوند. در میان عوارض ثانویه آسیب سیل، اختلال بسیاری از خدمات ضروری مانند گاز و برق است. صدمه سیل همچنین شامل آلودگی آب آشامیدنی است، اگر گیاهان تصفیه فاضلاب سیل می شوند. این تهدیدی بزرگتر است، زیرا ممکن است به بیماری و دیگر خطرات بهداشتی منجر شود، به ویژه در کشورهای توسعه یافته. سیستم های حمل و نقل عمومی نیز ممکن است در طی سیل خراب شوند و منجر به کمبود مواد غذایی و سایر منابع می شود. اثرات ثانویه آسیب سیل به طور کلی اثرات طولانی مدت مانند محل کانال های رودخانه ای است که ممکن است به دلیل سیل تغییر کند. کانال های جدیدی توسعه می یابند و کانال های قدیمی خشک می شوند. مناطق زراعی با محصولات زراعی توسط رسوب رسوب ناشی از سیل تخریب می شود. به علت اختلال در خدمات، افراد ممکن است قادر به ایجاد آن در محل کار خود نباشند. سیل همچنین ممکن است باعث نابودی زیستگاه حیات وحش شود.

نتیجه گیری: اگر چه سیل ها دارای مزایا هستند، اگر به دیدگاه وسیع تر نگاه کنیم، می توان نتیجه گرفت که عمدتا سیل باعث خسارت به زندگی و اموال بشر می شود. با توجه به اقدامات پیشگیرانه مختلف، اثرات صدمه سیل به شدت کاهش می یابد.

انشا با مقدمه و نتیجه گیری درباره سیل

انشا درباره بلایای طبیعی | سیل

 

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

منبع اصلی مطلب: ترجمه شده از سایت ukessays.com

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 − 3 =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32