سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

انشا درباره نماز

انشا درباره نماز

انشا درباره نماز ستون دین است

انشا درباره نماز

تحقیق در مورد نماز برای مدرسه پایه یازدهم

صبحگاهان و شامگاهان، نمیدانم این چه شوقی است که مرا این همه به اشتیاق وا داشته است، اشتیاقی که حتی تصور آن هم برایم زیباترین ها را به همراه دارد.

نمیدانم در نماز چه حرف های را با خدایم میزنم که دوست دارم تمام آن لحظه را به شوق لبخند خدا و درود ملائکه همچنان بگویم حرف هایم را، انگاری حرفایم هم برای خودم آرامش بخش هست و هم خداوند از شنیدن آن ها لذت میبرد، زیرا در آن لحظه که با خدایم خلوت کرده ام از همه ی گناهان خود را محفوظ کرده ام، هم از گناه غیبت، هم دروغ و کینه، هم حسادت و ریا، و هزاران هزار گناه دیگر، که در آن هنگام از همه آنها به دور هستم، همین هم برایم کافی هست که خداوند با لذت به سخنانم گوش سپرده است.

هر وقت میخواهم نمازم را اقامه کنم به یاد زیبای ها و لذت های آن لحظه ای می افتم که توجه خداوند و ملائکه بر من است، پس خود را سریع تر به سوی اقامه کردن نمازم آماده میکنم، و در این لحظه به یاد سخن با ارزش پیامبرم حضرت محمد (ص) می افتم که می گویند: هر روز خودتان ر ا از روز قبل بهتر و زیباتر برای نماز آماده کنید.

سجده ام را آنقدر طولانی می کنم انگاری دیگر هیچ وقت نمی خواهم سر از سجده بردارم، آنچنان دست به قنوت میشوم گویا از خدا همه ی دنیا را می خواهم، ولی همه دنیای من همان لحظه قنوتم هست که خدا حرف هایم را شنیده و با لبخندش مرا آرام گردانیده است.

هیچ حسی به اندازه این شیرین نیست که دانه های تسبیحت را یک به یک با قلبی پاک و چشمی اشک بار از شوق وصال ارتباط با خدا بیندازی، همه ی فرشتگان از سوی ما به خدا پیک شادی را ببرند.

سجاده ام را اینقد عطر باران کرده ام که انگاری خوشبوترین گل دنیا در کنار گذاشته اند، شاید هم گذاشته اند ولی من از وجود آن بی خبرم.

لحظه ای را تصور کنید، با چادری سفید، سجاده ای آبی، و تسبیحی با مهره های قرمز حال رو به قبله ایستاده ای و با خدایت ارتباط برقرار کرده ای، به به چه حرف های شیرین و زیبای زده میشود، شک ندارم که خدایم در این لحظه بهترین ها را برایم رقم زده.

پس نماز بعدی ام را با شوق و اشتیاقی بیشتر اقامه می کنم.

من همانیم که لحظه ای نمازم را ترک نکردم ای خدای خوبی ها…

نویسنده: زهرا درویشی دبیرستان ادب گوربند هرمزگان، میناب

انشا پایه یازدهم درباره صلاه

تحقیق در مورد نماز و ارکان آن

 

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − نه =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32