سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

انشا درباره پاییز و زیبایی های آن

انشا درباره پاییز و زیبایی های آن

انشا با موضوع پاییز | انشا درباره پاییز برای پایه هفتم

انشا درباره پاییز و زیبایی های آن

انشا زیبا درباره پاییز و قشنگی های آن

پاییز، چه کلمه ی پر معنایی، پر از حرف، پر از زندگی، پر از غروب دل انگیز و شاید هم پر از عاشقانه های دو نفره. شش ماه از سال گذشت و اینکه نوبت پاییز است که دست به قلم شود، اینک نوبت اوست که هنر بیافریند و بوم نقاشی خود را با رنگ های آتشین بیاراید. بومی به وسعت یک دریا، یک خیابان طویل که پر از درختان چنار سر به فلک کشیده است، و به وسعت تمام زیبایی های این فصل . پاییز که می آید تابستان رخت خود را می بندد و عزم رفتن می کند. گویا با رفتن تابستان، درختان باید خود شان را برای یک خواب طولانی و شیرین آماده کنند. و اکنون هنگام استراحت آنهاست؛ هنگام آن است که بنشینی و به ریزش برگ های پاییزی بنگری. برگ های طلایی و ارغوانی، از جنس خورشید، از رنگ آتش و باید ببینی،که چه موسیقی دل نواز و آرام بخشی است این صدای برگ های خشکیده، صدایی که بند بند وجودت را پر می کند از لذت، هنگامی که قدم های محیم و قدرتمندت را از روی نرمه های برگی خشک شده برمی داری.

از این ها که بگذریم می رسیم به هوای پاییزی، به سوزی که از لابه لای شاخه های برهنه و عاری از برگ می گذرد و پوستت را لمس می کند. به لیه های خاکستری رنگ ابر و آسمان که گویی خیال باریدن دارد، و به شبنم هایی که برگ های درختان را جلا داده است. به دوردست ها می نگرم، روی قله ی کوه های پوشیده از برف های سفید و درخشان، دشت های خالی از هر گل و گیاه و خیابان های سرد و بی روح . در این شهر بزرگ و در میان هزاران هزار خانه، دخترک بیماری با گیسوانی به سیاهی شب، پشت پنجره ی اتاقش ایستاده و به خور شید درحال غروب، که نور بی رمقش را به آسمان ارغوانی رنگ می پاشد نگاه می کند. و شاید، در خیال خود به این می اندیشد که فردا باز هم می تواند نظاره گر طلوع خورشید در یک روز سرد پاییزی باشد.

نویسنده: نازنین حسینی پایه دهم دبیرستان دخترانه خدیجه کبری (س) کاشان

انشا ادبی و قشنگ با موضوع پاییز

انشا درباره زردی پاییز

 

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

🌹انشا درباره ی حضرت فاطمه سلام الله علیها🌹

]🌹انشا درباره ی حضرت فاطمه سلام الله علیها🌹 حضرت فاطمه سلام الله علیها دختر پیامبر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − 19 =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32