سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

انشا در مورد آسمان شب با ریز موضوعات

انشا در مورد آسمان شب با ریز موضوعات

متنی درباره آسمان شب با ریز موضوعات بنویسید

انشا در مورد آسمان شب با ریز موضوعات

فعالیت های نگارش صفحه 51 نگارش هفتم

یکی از موضوع های کلی زیر را انتخاب کنید آن را به ریز موضوع هایی تقسیم کنید و درباه یکی از این ریز موضوع ها متنی بنویسید

آسمان شب پر از مناظر شگفت انگیزی است که نسل‌های زیادی را برای رسیدن به ستاره‌ها و کشف آنچه فراسوی آن است، ایجاد کرده‌است.

از آنجا که برای اولین بار در سال 1969 مردی به کره ماه فرستاده شد، اطلاعات زیادی در مورد منظومه شمسی و کهکشان راه شیری بوجود آمده‌است. اختراعات در مناطق دیگر فضا بسیار فراتر از دسترس سفره‌ای انسانی صورت‌گرفته است. بسیاری از پرسش‌ها همچنان بی‌پاسخ مانده‌اند، اما با هر روز درک انسان از فضا افزایش می‌یابد.

آسمان شب زمین واقعاً قابل‌توجه است، ماه، ستاره‌ها، سیارات و نورهای شمالی همگی با چشم غیر مسلح قابل‌رویت هستند. آن‌ها حتی به استفاده از تلسکوپ کوچک نزدیک‌تر هستند و ذهن را به شگفتی‌های علم نجوم در اطراف زمین باز می‌کنند.

جامعه شیوه زندگی در آسمان تیره را تغییر داد. ستاره‌های زیادی دیده نمی‌شوند که آسمان صاف و تاریک به نظر برسد. ابتکار جامعه نوره‌ای خیابانی باعث ایجاد آلودگی نوری شده‌است که آن‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد. مقاله “شب ناپدیدی ما”  توضیح می‌دهد که جامعه در حال انجام چه کاری است که باعث آلودگی نور می‌شود؛ چرا که هم اکنون محیط آن‌ها را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

سال‌ها پیش، محیط‌های شهری توانستند ستارگان را در آسمان ببینند. تعداد زیادی از چراغ‌های خیابان، که به درستی نوردهی کردن نور به سمت آسمان را پوشش نمی‌دهند، محیط اطراف خود را احاطه کرده‌اند. آلودگی نور به اثرات منفی برای جامعه منجر شده‌است، زیرا محیط‌زیست آن‌ها برای زندگی کردن به خطر تبدیل شده‌است.

آلودگی نور در حال رخ دادن است زیرا چراغ‌های خیابان به طور کامل رو به پایین در آسمان قرار ندارند. وقتی چراغ‌های خیابان نور را در آسمان آشکار می‌کنند، جایی که نیاز نیست، آسمان تغییر شکل می‌دهد. نیمی از نور خیابان به درستی برای ایجاد نمای شفاف در طول شب استفاده می‌شود. بیشتر نور چراغ‌های خیابان که پوشیده نشده، مفید نیستند.

لطفا در پایین همین صفحه برای ما نظر بگذارید. نظرات شما باعث دلگرمی ماست.

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − یازده =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32