سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

انشا درباره پیشگیری از بیماری نگارش پنجم

انشا درباره پیشگیری از بیماری نگارش پنجم

انشا در مورد پیشگیری از بیماری صفحه 85 نگارش پنجم

انشا درباره پیشگیری از بیماری نگارش پنجم

انشا پیشگیری از بیماری صفحه 85 فارسی نگارش پایه پنجم

بدون شک مهم‌ ترین اقدامی که می‌ توانید برای پیشگیری از بیماری انجام دهید ورزش است. ورزش مانع از یک لیست طولانی از بیماری‌ ها می‌شود که می‌ تواند باعث بیماری مزمن یا شدید، ناتوانی و حتی مرگ از جمله سرطان، بیماری قلبی، سکته مغزی، فشار خون بالا، دیابت، چاقی و پوکی استخوان شود. ورزش همچنین از بیماری‌ های روانی مانند افسردگی، اضطراب و استرس نیز جلوگیری می‌ کند. برخی از این فرایندها می‌ توانند با ورزش و سبک زندگی سالم تغییر یابند. جلوگیری از شروع آن‌ ها تنها یک هدف است.

راه های دیگر پیشگیری از بیماری:

1- سیگار نکشید

رفتار منفی سبک زندگی سیگار کشیدن است. سیگار کشیدن باعث گسترش تقریبا همه بیماری ها، به ویژه سرطان، بیماری های قلبی، فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت و آسم می شود. سیگار کشیدن دارای اثرات منفی بهداشتی زیر است: کاهش ایمنی، باعث افزایش احتمال برونشیت، سرماخوردگی و سایر عفونت ها می شود.

2- به دکتر خود مراجعه کنید

از آنجا که پزشکان و متخصصان بهداشتی برای تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری آموزش‌ دیده اند، پس مراجعه به دکتر توصیه می شود. هر فرد خطرات متفاوتی از بیماری‌ ها را براساس ژنتیک و دیگر سابقه سلامتی دارد؛ بنابراین توصیه‌ های سلامتی می‌توانند برای هر فرد کمی متفاوت باشند.

3- پیشگیری از بیماری از راه تغذیه

فواید سلامتی و خطرات مواد غذایی همیشه منبع هیجان، بحث و تحقیق است. اگرچه ممکن است توصیه‌ های غذایی مرتباً تغییر کنند، یافته‌ های ثابت این است که دریافت منابع کافی ویتامین، مواد معدنی و آنتی‌ اکسیدان‌ ها از طریق مواد غذایی بهترین روش برای سالم ماندن است. خوردن رژیمی غنی از میوه‌ ها و سبزیجات، و در همه چیزهای دیگر، به طور مداوم، مفید تشخیص‌ داده شده‌ است.

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × پنج =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32