سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

گزارش بازدید از یک مکان تاریخی علمی آموزشی

گزارش بازدید از یک مکان تاریخی علمی آموزشی

انشا گزارش بازدید از یک مکان تاریخی علمی آموزشی نگارش پنجم

گزارش بازدید از یک مکان تاریخی علمی آموزشی

انشا درباره بازدید از یک مکان تاریخی، علمی، اموزشی

Δ موضوع گزارش را معرفی کنید.

Δ مکان و زمان رویداد را بیان کنید.

Δ جزییات رویداد را دقیق بنویسید.

Δ گزارش خود را کوتاه و مختصر بنویسید.

Δ فقط به اصل موضوع بپردازید.

موضوع گزارش: بازدید مکان تاریخی، علمی و آموزشی

داستانی که میخواهم برای شما تعریف کنم یا بهتر بگم خاطره ای که داریم بر میگرده به سه سال پیش و عید بود و قرار بر این شد که به مسافرت برویم. اما کجا؟ نمیدانم.

پدرم و مادرم از من و داداشم خواستند که نقشه ایران را زیر و رو کنیم و جایی مناسب که هم تاریخی و هم علمی باشد را پیدا کنیم و به آنها پیشنهاد دهیم. من و داداشم به اتفاق هم پای نقشه نشستیم و جایی بهتر از تخت جمشید استان شیراز پیدا نکریم. از آن جایی که خودم بسیار به تاریخ علاقه مندم آنجا را انتخاب کردم.

برادرم هم مثل خودم علاقه داشت که آنجا را ببینید چون تا به حال به شیراز نرفته بود. پس از گذشت یک روز پدرم از ما پرسید که جایی برای سفر کردن پیدا کردید که من و داداشم بی درنگ و هماهنگ گفتیم شیراز.

از آنجایی که پدرم چند باری شیراز رفته بود و آنجا را خوب می شناخت قبول کرد. پدر و مادرم قبلا رفته بودند اما به خاطر دل من و داداشم قبول کردند. خلاصه راهی شیراز شدیم و پس از گذشت ساعت ها به شیراز رسیدیم.

باغ ارم، بازار وکیل، آرامگاه سعدی، حافظ و … را گشتیم و حسابی لذت داشت. اما یک حس عجیبی داشتم که برایتان تعریف کنم. برای اولین بار بود که پا در آرامگاه حافظ می گذاشتم. من و داداشم حضرت حافظ را بسیار دوست داریم. به همین جهت به آن جا رفتیم. حس عجیبی بود و ناخودآگاه چیزی را زیر لب زمزمه می کردم. فاتحه ای برایش قرائت کردم و بعدش برگشتیم.

مقصد ما تخت جمشید بود آن سرزمین بزرگ. واقعا انسان تعجب می کرد که با ابزار و وسایل آن زمان ها چطور این بناها را ساخته اند. من به اتفاق خانواده توی تخت جمشید چرخ می زدیم و در هر بخش از آن یک راهنما آن منطقه را توضیح می داد. سفری بسیار جذاب و لذت بخش را با خانواده داشتم و خیلی چیزهای تاریخی، علمی و آموزشی را یاد گرفتم.

لطفا در پایین همین صفحه برای ما نظر بگذارید. نظرات شما باعث دلگرمی ماست.

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × دو =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32