سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

بازنویسی مثل بار کج به منزل نمی رسد

بازنویسی مثل بار کج به منزل نمی رسد

مثل نویسی پایه یازدهم بار کج به منزل نمی رسد

بازنویسی ضرب المثل بارکج به منزل نمیرسد پایه هفتم

بازنویسی بار کج به منزل نمی رسد

گسترش ضرب المثل بار کج به منزل نمیرسد

عجله داشت. باید هرچه سریع تر اجناس را به دست صاحبانشان می رساند وگرنه ضرر هنگفتی را متحمل میشد. تنبلی کرده بود و در این یک هفته بارها را روانه نکرده بود و حالا مجبور بود در این زمان کم، کارهایش را انجام دهد.

بازرگان بود و از آن ور آب جنس می آورد؛ پارچه، لباس، کفش، و به این ور آبی ها می فروخت. همه او را می شناختند. حتی از شهرهای اطراف هم، می آمدند پیش او و از کالاهایش می خریدند؛ زیرا هم اجناس با کیفیتی داشت و هم مقدار کم تری رویشان می کشید.

یک هفته پیش، چند نفر از شهرهای مجاور، نزدش آمده بودند و سفارش کالا داده بودند. اما پشت گوش انداخته بود، تا همین دیروز که پیکی برایش نامه آورد، از طرف همان چند مرد. گفته بودند اگر فردا کالاهایمان به دستمان نرسد‌، باید به فکر یک مشتری جدید باشی و حالا او بود که به هول و ولا افتاده بود. یک گاری کرایه کرده بود و داشت با سرعت هرچه تمام تر بارش می کرد. آنقدر عجله داشت که نمی دید دارد بارها را کج می چیند. وقتی فهمید که دیر دیر شده بود و اگر میخواست از اول شروع کند، زمان را از دست میداد. پس به کارش ادامه داد.

خوشبختانه کار به سرعت به پایان رسید و او به موقع گاری را روانه ساخت و خود با آرامش روی متکایش لم داد و به سودی که عایدش می شد، می اندیشید که متوجه نشد چه زمانی خواب، مهمان چشم هایش شد. وقتی بیدار شد، شب شده بود، دیگر مطمئن بود که بارها به دست صاحبانشان رسیده اند، اما زهی خیال باطل.

از آنجا که بار کج به منزل نمی رسد، بار این بازرگان پر آوازه نیز به منزل نرسید. داشت برای شام آماده می شد که برایش خبر آوردند، در بین راه گاری چپ شده و تمام سرمایه اش به باد رفته است.  

نویسنده: مرضیه کریمی، دبیرستان برکت شاهین شهر اصفهان

گسترش مثل صفحه 32 نگارش یازدهم بار کج به منزل نمی رسد

بازنویسی مثل صفحه 76 نگارش پایه هفتم بار کج به منزل نمیرسه

 

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

منبع اصلی مطلب: en.tgchannels.org

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 5 =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32