سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

با خانواده صفحه 17 هدیه های آسمان پایه پنجم

با خانواده صفحه 17 هدیه های آسمان پایه پنجم

با خانواده صفحه 17 درس 2 هدیه های آسمان پنجم

با خانواده صفحه 17 هدیه های آسمان پایه پنجم

حل صفحه 17 درس دوم هدیه های آسمانی پنجم

سوال:

متن زیر را بخوانید.

مورچه ها قوی ترین حیوانات خشکی هستند چرا که می توانند چند برابر وزن خود، بار حمل کنند. مطالعه در زندگی مورچه ها دانشمندان را به شگفتی واداشته است. وقتی آنها انبار غذای بعضی از مورچه ها را بررسی کردند با کمال تعجب دیدند آنها دانه های جمع آوری شده را به طور دقیق و منظم در کنار هم قرار می دهند. مورچه ها دانه های گندم را از وسط به دو نیم می کنند تا هنگامی که رطوبت به آن ها می رسد سبز نشود. ولی دانه های خربزه را به چهار قسمت مساوی تقسیم می کنند زیرا می دانند که دانه ی خربزه اگر به دو نصف تقسیم شود باز هم قابلیت سبز شدن دارد و به محض تماس با اب رشد خواهد کرد و لانه ی مورچه ها را از بین خواهد برد…

چه هماهنگی های دیگری در زندگی حیوانات می شناسید؟ مثال بزنید

پاسخ سوال:

طول عمر زنبور عسل بستگی به عوامل مختلف دارد. زنبور عسل کارگر تنها در شش هفته در طول فصل تولید عسل، زمانی که غذای بسیار فعال برای خوردن غذا، ذخیره شهد، لارو تغذیه و عسل تولید می کند، زنبور عسل است. با این حال، مرگ یک نسل از کارگران کل کلنی را از بین نمی برد.

طول عمر کلنی زنبور عسل بستگی به بقای یک زنبور عسل در آن است. به عنوان مثال، اگر تنها ملکه زندگی می کند، یک کلنی نمی تواند زنده بماند، زیرا می تواند عسل را تولید کند یا گرده گل ندهد.

کلنی زنبور عسل یک جامعه سازمان یافته از سه کرسی بزرگسال است: ملکه ها، کارگران و هواپیماهای بدون سرنشین. هر کاستو دارای مسئولیت های خاصی برای حفظ طاووس خود است. کوئینز، که مسئول تولید تخم مرغ و تخمگذار هستند، به طور متوسط دو تا سه سال زندگی می کنند، اما پنج سال زندگی می کنند. ملکه زنبور عسل خانگی ممکن است زودتر از آن بمیرد، زیرا زنبورها اغلب “مجددا ملکه” هستند. ملکه تک هزاران تخم مرغ را در طول زندگی اش می کشد.

کوئینز تخم مرغ های نابارور را تولید می کند که به هواپیماهای بدون سرنشین یا زنبور عسل می رسد. هدف اصلی هواپیماهای بدون سرنشین این است که با ملکه هماهنگ شوند و طول عمر آنها به طور مستقیم به این کار مربوط است. اگر یک هواپیمای بدون سرنشین با موفقیت با یک ملکه ملاقات کند، به زودی پس از پرواز جفت خواهد مرد. اگر او در پرواز جناحی ناموفق باشد، هواپیمای بدون سرنشین در پایان فصل تابستان فعال خواهد شد و در نهایت از سرما یا گرسنگی میمیرد.

زنبورهای کارگر کوچکترین اعضای مستعمره هستند، اما دارای بیشترین تعداد افراد هستند: یک کندو می تواند از 20،000 تا 80،000 کارگر باشد. طول عمر زنبور عسل کارگر از پنج تا هفت هفته متغیر است. چند هفته اول زندگی کارگر صرف کار درون کندو می شود، در حالی که هفته های گذشته خوراک برای غذا و جمع آوری گرده و شهد مصرف می شود.

طول عمر زنبور عسل نیز به واسطه مصرف گرده و فراوانی پروتئین، و نیز سطح فعالیت زنبور عسل تعیین می شود. کوئینز، که زندگی خود را صرف تخم گذاری تخم مرغ درون کندو می کنند، می تواند برای چندین سال زندگی کند. کارگران که در فصول شلوغ کار می کنند نمی توانند تا مدت طولانی زنده بمانند.

چه هماهنگی های دیگری در زندگی حیوانات می شناسید هدیه های آسمان پنجم

با خانواده درس 2 هدیه های پنجم صفحه 17

 

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × یک =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32