سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

جمع آوری اطلاعات از منابع معتبر برخی از نشانه ها و پیامدهای زیان بار مصرف الکل

جمع آوری اطلاعات از منابع معتبر برخی از نشانه ها و پیامدهای زیان بار مصرف الکل

فعالیت 9 صفحه 135 سلامت و بهداشت برخی از نشانه ها و پیامدهای زیان بار مصرف الکل را بیان کنید

با جمع آوری اطلاعات از منابع معتبر برخی از نشانه ها و پیامدهای زیان بار مصرف الکل

جواب فعالیت صفحه 135 سلامت و بهداشت پایه دوازدهم

نشانه و پیامدهای زیان بار مصرف الکل بر فرد مصرف کننده

تداخل دارویی- اختلالات جنینی در مادران باردار- التهاب معده- خطر ایتبلا به سرطان مری و سرطان روده بزرگ- افزایش خطر بروز بیماری های عروق کرونر- نارسایی و تپس قلب- آسیب به مغز- سیروز کبدی و …

نشانه ها و پیامدهای زیان بار مصرف الکل در خانواده

اگر در میان اعضای خانواده به جای عواطف، محبّت و صمیمیّت، پدیده‌ی اعتیاد و عوارض آن حکمفرمایی کند و به جای مهر و محبّت، درگیری و اضطراب وجود داشته باشد، اعضای آن خانواده هیچ کدام از عوارض و صدمات روانی و فکری ناشی از اعتیاد در امان نخواهند بود.

یکی از عوارض و اثرات منفی الکل که در بدن به وجود می‌آید حسادت بی‌جای الکلیک‌ها نسبت به همسران خود است که گاهی منجر به قتل همسر و یا خودکشی شخص الکلیک می‌شود بدون این‌که واقعیتی در کار باشد و صرفاً این حادثه را باید نتیجه‌ی استفاده از الکل دانست. بدین ترتیب شخص معتاد هیچ قید و شرطی برای خود قائل نیست، احساس مسئولیت نمی‌کند، شرف و آبروی خانواده‌ی خویش را از بین می‌برد و زندگی را برای همسر و فزرندان خود غیرقابل تحمّل می‌نماید.

بر اثر اعتیاد به هر نوع از موادّ، اخلاق حسنه و قابل تحسین بین زن و شوهر رو به زوال می‌نهد و مصرف هر نوع ماد‌ّه‌ای من جمله الکل باعث جدایی زن از شوهر می‌شود.

طلاق یکی از پیامدهای عمده‌ی اعتیاد است که به نوبه‌ی خود می‌تواند دلیلی بر شیوع و گسترش اعتیاد نیز باشد. اعتیاد شوهر غالباً منجر به برهم خوردن نقش‌ها و وظایف خانوادگی می‌گردد، به گونه‌ای که بار مسئولیت زنان خانه‌دار را می‌افزاید و آنها را تحت فشار قرار می‌دهد.

نشانه ها و پیامدهای زیان بار مصرف الکل بر رابطه پدر و فرزندی

در خانواده‌هایی که پدران به مشروب‌خواری و قماربازی مشغول هستند و زیاد در خانه حضور ندارند، در نزد کودک روحانیّت و قدرت معنوی خود را از دست می‌دهند. در چنین خانواده‌هایی تصویر پدر مبهم، ناتوان و گاه کاملاً ناپیداست زیرا تمامی قوانین و اصول مربوط به آرمان‌های اخلاقی، جامعه‌شناختی، فرهنگی و دینی به هیچ‌وجه در بطن شخصیّت پدر معتاد جا نگرفته است.

بنابراین در صورتی که فرزندان خانواده از حمایت والدین محروم گردند پناهگاه محکمی که بتواند نقش جایگزین را بر عهده گیرد، نمی‌یابند و در شرایط و ساختار آسیب‌زایی قرار خواهند گرفت، در تفکر کودکانه‌ی خویش به تجربه در می‌یابند که بین مهرورزی و عطوفت و همچنین مصرف مواد مخدر نوعی رابطه‌ی لازم و ملزوم وجود دارد و ماده‌ی مخدر را روزنه‌ای به سوی محبت و صفات خوب انسانی می‌پندارند و احتمالاً این‌گونه است که احساس خوش‌بینی نسبت به مصرف موادّ در این قبیل کودکان شکوفا می‌شود.

لطفا در پایین همین صفحه برای ما نظر بگذارید. نظرات شما باعث دلگرمی ماست.

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

منبع اصلی مطلب: مرصلات

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × یک =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32