سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

به تصویر زیر توجه کنید و مراحل تشکیل رود را توضیح دهید

به تصویر زیر توجه کنید و مراحل تشکیل رود را توضیح دهید

فعالیت صفحه 28 مطالعات پنجم به تصویر زیر توجه کنید و مراحل تشکیل رود را توضیح دهید

به تصویر زیر توجه کنید و مراحل تشکیل رود را توضیح دهید

مراحل تشکیل رود را توضیح دهید

رود آبی است روان که از به هم پیوستن آب چند چشمه در دره‌های کوهستانی به وجود آمده و جریان می یابد تا به دشت ها، دریاچه ها یا دریاها و اقیانوس ها بریزد.

رودخانه به بستر و مسیر حرکت «رود» گفته می شود که معمولا عبارت «رودخانه» با «رود» اشتباه می شود و جای آن استفاده می شود. رودخانه ها معمولا در اولین مرحله در پای کوه ها، تشکیل مخروط افکنه ها را داده و پس از طی مسیری با انباشت مواد آبرفتی خود به توسعه دشتها کمک می کنند.

با بارش برف و باران در کوچه ها، جویبارهایی تشکیل شده و از آن سرازیر می شود سپس این جویبارها در پایین کوه ها به هم پیوسته و تشکیل رود می دهند.

بیشتر بخوانید:

نحوه تشکیل رود

در ابتدای هر بارندگی آب باران یا بر اثر تبخیر به اتمسفر باز می گردد. یا به داخل زمین نفوذ می نماید. ولی با افزایش سرعت و مدت بارندگی بتدریج درصدد تبخیر کاهش می یابد و بارش بیش از مقداری می شود که زمین قادر است جذب کند. در این موقع آب در سطح زمین جاری میشود. این آب ها ابتدا به صورت قشر نازکی از آب و یا تعداد زیادی از جویبارهای بسیار کوچک و درهم جریان می یابند و سپس در مجاری معینی متمرکز می شوند. این مجاری شاخه های اولیه رود هستند. این شاخه ها مرتبا به هم می پیوندند و رودخانه اصلی را به وجود می آورند.

لطفا در پایین همین صفحه برای ما نظر بگذارید. نظرات شما باعث دلگرمی ماست.

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

منبع اصلی مطلب: absunpalayesh.com

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده + 6 =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32