سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

انشا درباره بوی خاک پس از بارش باران نگارش هشتم

انشا درباره بوی خاک پس از بارش باران نگارش هشتم

حس و حال توصیف بوی خاک پس از بارش باران

انشا با مقدمه و نتیجه درباره بوی خاک پس از بارش باران صفحه 62 هشتم

مقدمه: باران ، یکی از بهترین نعمت های خداوند است و حس و حال عجیبی دارد و دل خیلی از آدمها میگیرد. از همه جالبتر و عجیب تر این است که بعد از باریدن باران ، بوی و مزه ی خاک عجیب و خوشمزه می شود.

تنه انشا: خورشید بر زمین می تابد و چنان پرتوهایی خود را بر زمین می گستراند که گویی خشمگین است. پس لحظه ای، ابرهای تیره به جنب و جوش افتاده و پس از گذشت اندکی زمان، همه جا تاریک شده و اثری از نور آفتاب نمی ماند. ابرهای تیره دست در دست هم داده و جرقه ای زده و باران رحمت الهی بر زمین می بارد. باران می بارد و قطره هایی زیبا بر زمینی و خاکی می بارد که تا چند ساعتی قبل آفتاب آن را طلایی و خشک کرده است.همه جا پر می شود از عطر بوی بهشتی که انسان را غرق می کند در دنیایی پر از عشق و لحظه های ناب.از همه چیز عجیب تر این است که پس از بارش باران، خاک بوی خاصی بر خود می گیرد که انسان را وادار می کند که برای هزاران هزار بار خداوند را شکرگزاری کند. آنقدر شیرین و ناب است که با هر بار استشمام آن و پر کردن ریه ها از بوی دلنشین آن گویی انسانی دوباره از دل خاک نم گرفته متولد می شود. شبیه به وقتی است که گویی بچه ای تازه متولد شده است و هیچوقت خنده های لحظه های اول فراموش نخواهد شد. (در این قسمت خاکی که باران روی آن باریده شده است و خاک طلایی به قهوه ایی تبدیل شده است و از آنجایی که انسان از گل آفریده شده است لحظه ی تولید انسان به خاک و گل تشبیه شده است). ما انسان های از خاک هستیم و به خاک بر میگردیم. هنگام بارش باران به زیر باران بروید. هنگامی که نگین های زیبای باران بر روی صورت می زند گویی که انسان را غسل می دهد و از هر گناهی او را پاک می کند.

نتیجه گیری: هر جا که هستیم شکر خدا را به جای آوریم، زندگی مانند جریان رودخانه ایی در حال گذر است. مانند بارانی نم نم می آید و بر زمین خدا می نشیند و عطر و بوی بهشتی همه جا را سرشار می کند. خدا را شکر کنیم به خاطر نعمت هایی که به ما داده است.

انشا ادبی و زیبا درباره بوی خاک پس از بارش باران

انشا صفحه 62 هشتم درباره بوی خاک بعد از باران

 

اخطار:

کپی برداری از مطالب در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − نوزده =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32