سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

حل تمرین صفحه 89 نگارش پایه دوازدهم

حل تمرین صفحه 89 نگارش پایه دوازدهم

تمرین 1 صفحه 89 نگارش دوازدهم چند مقاله تحقیقی را در مجلات انتخاب کنید و با توجه به آنچه آموختید نقاط قوت و ضعف آن را بیابید

حل تمرین صفحه 89 نگارش پایه دوازدهم

مقاله تحقیقی در مجلات تمرین صفحه 89 نگارش دوازدهم

تعریف کلی از استرس

جامعه ما استرس را به عنوان بخشی از زندگی روزمره می‌بیند، ما می‌توانیم شواهدی از این تکامل انسان را ببینیم، گونه‌هایی که با محیط سازگار می‌شوند و تغییرات آن، آن‌هایی هستند که غالب می‌شوند، به تکامل ادامه می‌دهند و ما می‌توانیم آن را پیدا کنیم. این امر ما را به یک سوال سوق می‌دهد، استرس چیست؟ در واقع دانشمندان مفهوم آنچه فشار ناشی از احساسات ذهنی است ندارند؛ با این حال، یکی از تعاریف می‌گوید: “استرس اصطلاحی است که برای توصیف واکنش فیزیکی، عاطفی، شناختی و رفتاری به رویدادهایی استفاده می‌شود که به عنوان “تهدید یا چالش برانگیز” ارزیابی شده‌اند

واژه استرس برای اولین بار در روانشناسی حدود 50 سال پیش توسط هانس زیله مورد استفاده قرار گرفت. این به فرد بستگی دارد که بداند چه نوع استرس دارد، چرا باعث آن شده و چگونه با آن مبارزه کند.

استرس چیست؟

استرس، روش بدن برای پاسخگویی به هر نوع تقاضایی است. این می‌تواند ناشی از هر دو تجربه خوب و بد باشد. وقتی مردم احساس می‌کنند که چیزی در اطراف آن‌ها جریان دارد، بدنشان با آزاد کردن مواد شیمیایی به خون واکنش نشان می‌دهد. این مواد شیمیایی انرژی و نیروی بیشتری به مردم می‌دهند که اگر استرس آن‌ها ناشی از خطر فیزیکی باشد، می‌تواند یک چیز خوب باشد. اما این می‌تواند چیز بدی باشد، اگر استرس آن‌ها در پاسخ به چیزی عاطفی است و هیچ خروجی برای این انرژی و قدرت اضافی وجود ندارد. این کلاس درباره علل مختلفی از استرس بحث می‌کند، که استرس چه تاثیری بر شما می‌گذارد، تفاوت بین استرس ‘خوب’ یا استرس ‘مثبت’ یا استرس ‘منفی’، و برخی واقعیات معمول در مورد این که چگونه استرس امروز بر مردم تاثیر می‌گذارد. … محتوای بیشتری نشان دهید …

پس از اینکه علایم استرس خود را شناسایی کردید، باید بدانید چطور با آن کنار بیایید. برای من، راه‌های زیادی برای مقابله با استرس وجود دارد. استرس می‌تواند با گوش دادن به موسیقی، آواز خواندن و یا حتی موسیقی بر روی استرس غلبه کند. برای کسانی که موسیقی را دوست ندارند، تمرینات ورزشی مانند دویدن یا شنا کردن را انجام می‌دهند.

دوست داشته باشید که دوست دارد بازی‌های کامپیوتری بازی کند. او پاسخ داد: “یک روز وقتی از او پرسیدم که چرا دوست دارد بازی‌های کامپیوتری را خیلی زیاد بازی کند، پاسخ داد: ” من بازی‌های کامپیوتری برای انتشار استرس بازی می‌کنم.” از آن زمان به بعد، متوجه می‌شوم که همه راه خود را برای مقابله با استرس دارند.

نمونه هایی از عوامل استرس زا عبارتند از:

1- آسیب یا عفونت بدن، خطرات در محیط زیست، تغییرات عمده یا تغییر در زندگی، باعث می شود که ما با شیوه های جدید کنار بیاییم.

2- عوامل استرسزا مانند سر و صدا، آلودگی، تغییرات آب و هوایی، و غیره

3- روابط روزمره با تمرکز بر کار، خانواده، فعالیت های اجتماعی، بهداشت و امور مالی.

4- خشونت و اختلافات.

اثرات استرس به سه دسته تقسیم می شوند:

الف) اثرات فیزیولوژیکی:

اختلالات بدنی مرتبط با استرس به طور معمول ظاهر زخم پپتیک، فشار خون بالا، خستگی مزمن، تغییرات هورمونی، افزایش ضربان قلب، مشکل تنفس، بی حسی اندام، بیماری قلبی و کاهش ایمنی و غیره است.

ب) اثرات روانشناختی:

اضطراب، افسردگی، ناامیدی، بی نظمی، خشم، نگرانی، تحریک پذیری، تنش و خستگی ممکن است تجربه شود.

ج) تغییرات رفتاری:

کاهش کارآیی، اشتباهات، عدم توانایی در تصمیم گیری، خوردن یا شستشو، بی خوابی، افزایش سیگار کشیدن، افزایش اعتیاد به الکل و مواد مخدر، فراموشکاری، حساسیت و حساسیت، ترس از تصادف و مشکلات بین فردی دیده می شود.

استرس با اختلالاتی نظیر سرطان و اختلالات قلب مرتبط است. چندین متغیر میانجی وجود دارد که تعیین می کند که آیا تنش خطرناک است یا نه. به عنوان مثال، مکانیسم های موثر مقابله ای که می توانند به کاهش استرس، داشتن حمایت اجتماعی مناسب کمک کنند، اغلب در کاهش استرس کمک می کنند.

لطفا در پایین همین صفحه برای ما نظر بگذارید. نظرات شما باعث دلگرمی ماست.

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش + پانزده =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32