سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

توانمندی تحصیلی-حرفه ای چیست چرا باید توانمندی های خودتان را بشناسید

توانمندی تحصیلی-حرفه ای چیست چرا باید توانمندی های خودتان را بشناسید

پرسش کاروفناوری نهم توانمندی تحصیلی-حرفه ای چیست چرا باید توانمندی های خودتان را بشناسید

توانمندی تحصیلی-حرفه ای چیست چرا باید توانمندی های خودتان را بشناسید

پرسش صفحه 141 کاروفناوری نهم

توانایی انجام دادن یک کار یا شغل را توانمندی تحصیلی-حرفه ای می گویند بدین معنا که ما باید با شناخت توانایی های خود بتوانیم شغلمان را انتخاب کنیم.

توانایی یا توانمندی یعنی احساس یا قادر بودن دانش آموز در انجام یک کار یا اینکه دانش آموز احساس توانستن و توانایی در موفقیت یا انجام یک کار را داشته باشد. این احساس می تواند بر اساس تجربیات یا شناخت از خود یا آموخته های قبلی در یک فرد ایجاد شود.

درباره توانمندی تحصیلی-حرفه ای توضیح دهید

همچنین دانش آموز این توانایی ها را می تواند از نمرات درسی چندین ساله خود نیز پیدا کند مثلا اگر نمرات خوبی از ریاضی می گیرد و علاقمند نیز باشد پس می تواند در رشته های ریاضی موفق شود حال اگر به کارهای فنی نیز علاقمند است یا تجربیاتی نیز در این باره دارد در رشته های فنی و مهندسی می تواند بسیار موفق باشد. یا فردی که توانمندی و استعداد در رشته های ادبی و شعر و …. دارد مسلما در رشته های انسانی موفق تر است.

پس دانش آموز عزیز برای موفقیت بیشتر در آینده لازم است توانایی های اکتسابی و ذاتی خود را کشف نمایید و بر اساس آن به انتخاب رشته بپردازید.

معلم نیز می تواند بر اساس شناختی که از دانش آموز دارد توانایی های او را شناخته و به او گوشزد نماید یا بر این اساس مسیر هموار و موفقی را به شاگردش نشان دهد.

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

منبع: suherfe.blog.ir

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 2 =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32