سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

خلاصه نویسی به دو روش از زبان نویسنده و خود

خلاصه نویسی به دو روش از زبان نویسنده و خود

خلاصه نویسی و کاهش محتوا به دو روش از زبان نویسنده و زبان خود نگارش یازدهم

خلاصه نویسی به دو روش از زبان نویسنده و خود

کاهش محتوا به دو صورت از زبان نویسنده و خود

متن اصلی:

نخستین تصمیم برای مصرف مواد اعتیادآور در اغلب افراد اختیاری است، اما استفاده مکرر از این مواد، تغییراتی را در مغز ایجاد می کند که فرد دیگر نمیتواند با میل شدید برای مصرف مقابله کند. این تغییرات ممکن است دائمی باشد . به همین علت اعتیاد را بسیاری برگشت پذیر می دانند که حتی سالها پس از ترک مواد، فرد در خطر مصرف دوباره قرار دارد. مواد اعتیادآور بیشتر بر بخشی از سامانه لیمبیک اثر می گذارد و موجب آزاد شدن ناقل های عصبی از جمله دوپامین می شوند که در فرد احساس لذت و سرخوشی ایجاد می کند. در نتیجه فرد، میل شدیدی به مصرف دوباره آن ماده دارد. با ادامه مصرف، دوپامین کمتری آزاد میشود و به فرد احساس کسالت، بی حوصلگی و افسردگی دست می دهد. برای رهایی از این حالت و دستیابی به سرخوشی نخستین فرد مجبور است ماده اعتیاد آور بیشتری مصرف کند. مواد اعتیادآور بر بخش هایی از قشر مخ تاثیر می گذارد و توانایی قضاوت، تصمیم گیری و خودکنترلی فرد را کاهش می دهند. این اثرات به ویژه در مغز نوجوانان شدیدتر است. زیرا مغز آنان در حال رشد است. مصرف مواد اعتیادآور ممکن است تغییراتی برگشت ناپذیری را در مغز ایجاد کند.

خلاصه نویسی از زبان نویسنده:

نخستین تصمیم برای مصرف مواد اعتیادآور در اغلب افراد اختیاری است. اما استفاده مکرر از این مواد، تغییراتی را در رفتار مغز ایجاد می کند که فرد دیگر نمی تواند با میل شدید برای مصرف مقابله کند. مواد اعتیارآور بیشتر بر بخشی از سامانه لیمبیک اثر می گذارند و موجب آزاد شدن ناقل های عصبی از جمله دوپامین می شوند که در فرد احساس لذت و سرخوشی ایجاد می کند. ادامه مصرف دوپامین کمتری آزاد می شود و به فرد احساس افسردگی دست می دهد. برای رهایی از این حالت فرد مجبور است ماده اعتیادآور بیشتری مصرف کند. مصرف مواد اعتیادآور ممکن است تغییراتی برگشت ناپذیر به ویژه در مغز نوجوانان ایجاد کنند.

خلاصه نویسی از زبان خود:

اولین تصمیم برای مصرف مواد اعتیادآور اختیاری است اما با ادامه مصرف تغییراتی در مغز به ویژه سامانه لیمبیک ایجاد میشود و ناقل های عصبی مختلفی آزاد می شوند که فرد احساس لذت و سرخوشی می کند. در نتیجه فرد نمی تواند با میل شدید برای مصرف مقابله کند و به مصرف دوباره آن که اثراتی مانند بی حوصلگی و افسردگی را در بر دارد ادامه می دهد. مصرف مواد اعتیاد آور تغییرات برگشت ناپذیری را در مغز به ویژه نوجوانان ایجاد می کند.

انشا خلاصه نویسی به دو روش زبان خود و زبان نویسنده

انشا کاهش محتوا به دو روش زبان نویسنده و زبان خود

 

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × سه =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32