سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

درباره انواع رباط در مفصل ها اطلاعاتی را جمع آوری کنید علوم هشتم

درباره انواع رباط در مفصل ها اطلاعاتی را جمع آوری کنید علوم هشتم

علوم پایه هشتم

تحقیق درباره انواع رباط در مفصل ها اطلاعات جمع کنید و به صورت گزارش در کلاس ارائه دهید.

اطلاعاتی در مورد انواع رباط ها در مفصل ها

رباط یک بافت همبند فیبر است که استخوان ها را به استخوان های دیگر متصل می کند. این نیز به عنوان رباط مفصلی (لارو مفصلی) رباط فیبرینی یا رباط درست است.

مفصل یا مفصل (یا سطح مفصلی) اتصال بین استخوان ها در بدن است که سیستم اسکلتی را به یک کل عملکردی مرتبط می کند. آنها ساخته شده اند تا به درجه های مختلف و انواع حرکت اجازه می دهد. برخی از مفاصل مانند زانو، آرنج و شانه، خود روانکاری، تقریبا بدون اصطکاک هستند و قادر به فشرده سازی هستند و بارهای سنگین را در حالی که حرکات صاف و دقیق را اجرا می کنند، می توانند مقاومت کنند. مفاصل دیگر مانند ساکشن بین استخوان جمجمه اجازه حرکت بسیار اندک (فقط در هنگام تولد) برای محافظت از مغز و اندام های حس است. اتصال بین یک دندان و جابجایی نیز به عنوان یک مفصل نامیده می شود و به عنوان یک فیبری مشترک شناخته شده به عنوان gomphosis توصیف می شود. اتصالات به صورت ساختاری و عملکردی طبقه بندی می شوند.

شما می توانید از رباط ها به عنوان طناب، با مجموعه ای از طناب های سخت و متقابل که استخوان ها را درگیر می کنند، فکر کنید. سمبادها همچنین دارای برخی از الیاف الاستیک هستند که اجازه می دهند که مفصل به حرکت درآید، اما نه خیلی زیاد که فراتر از ظرفیت آن حرکت می کند. به عنوان مثال، مفصل زانو دارای چهار رشته اصلی است، یکی در هر طرف زانو و دو که به صورت مورب در جلوی و پشت زانوی کبد اجرا می شود. این رباط ها به ایجاد زانو کمک می کنند و از حرکت به سمت چپ یا راست، جلو یا عقب حرکت می کنند. طنابها نیز طنابهای سختی دارند، اما آنها کمی بیشتر از لیگامان دارند. به عنوان یک قرارداد عضلانی، تاندون متصل، استخوان را به حرکت می کشد. وقتی که آرنج خود را خم می کنید فکر کنید که چه اتفاقی می افتد. سینه ها همچنین به جذب بعضی از عضلات ضربه کمک می کنند تا زمانی که آنها به عمل آورند.

سایر رباط ها در بدن عبارتند از:

1- لگن صفاقی: یک فوریت از پروتئین یا غشاء دیگر.
2- رباط بقای جنین: بقایای یک ساختار لوله جنینی.
3- رباط پریودنتال: یک گروه از الیاف که سیمان دندان را به استخوان آلوئولار اطراف وصل می کند.

“لیگامنت” اغلب به دسته ای از دسته های بافت همبند منظم متراکم ساخته شده از الیاف کلاژن، با بسته ها محافظت شده توسط غلاف بافت همجنسگرای متراکم است. سمعک ها استخوان ها را به استخوان های دیگر متصل می کنند تا گونه ها را تشکیل دهند، در حالی که تاندون ها استخوان را به عضله متصل می کنند. بعضی از لیگامان ها تحرک مفصل ها را محدود می کنند و یا مانع حرکات خاصی می شوند. رباط کپسولی بخشی از کپسول مفصلی است که مفصل سینوویال را احاطه کرده است. آنها به عنوان مکانیکی تقویت عمل می کنند. رباط های کپسولی در هماهنگی با سایر رباط ها و ثبات مفصلی ایجاد می کنند. رباط های داخل کپسول، که بسیار کمتر از معمول است، [نیاز به استناد] نیز ثبات را فراهم می کند، اما اجازه می دهد تا دامنه وسیع تر از حرکت است. رباط های کریستال، لیگامانهای زاویه دار به شکل یک صلیب است.

سمپاتها نوارهایی از بافت همبند کشنده و الاستیک هستند که برای جلوگیری از حمایت و حرکت مفصل محدود می شوند. وقتی رباط ها آسیب می بینند، مفصل زانو ممکن است ناپایدار باشد. آسیب های ناشی از انفجار معمولا از آسیب های ورزشی اتفاق می افتد. لگن پاره شده شدت حرکت زانو را محدود می کند. این باعث می شود که ناتوانی در چرخش، چرخش و یا پیچاندن پای. جراحی انتخابی است برای رجنت پاره شده اگر یک درمان دیگر موثر نباشد.

چهار رباط بزرگ در زانو وجود دارد که عبارتند از:

1- رباط متقاطع قدامی (ACL): رباط، واقع در مرکز زانو، که کنترل چرخش و حرکت رو به جلو تیبیا (استخوان ران) را کنترل می کند.

2- رباط صلیبی پشتی (PCL): رباط، واقع در مرکز زانو، که حرکت حرکت عقب تیبیا را کنترل می کند (استخوان ران).

3- رباط مچ دست (MCL): رباطی که پایش را به زانو داخل می کند.

4- رباط جانبی جانبی (LCL): رباطی که پایه را به زانو بیرونی می دهد.

توضیح رباط متقاطع قدامی:

رباط متقاطع قدامی (ACL) یکی از جفت رباط صلیبی (دیگری رباط صلیبی خلفی) در زانو انسان است. در یک فرمول متقاطع مرتب شده اند. در مفصل مفصلی چهارگانه (مشابه با زانو)، براساس موقعیت آناتومیک آن، همچنین به عنوان رباط متقاطع قدامانی اشاره شده است. اصطلاح صلیب به معنای صلیب است. این نام مناسب است زیرا ACL از رباط صلیبی خلف عبور می کند تا X را تشکیل دهد. این از مواد فیبر دار قوی تشکیل شده و در کنترل حرکت بیش از حد کمک می کند. این کار با محدود کردن تحرک مفصل انجام می شود. رباط متقاطع قدامی یکی از چهار رباط اصلی زانو است و 85 درصد از نیروی محرک را برای جابجایی تری بیوای قدام در 30 درجه و 90 درجه فلکسن زانو فراهم می کند. ACL آسیب دیده ترین رباط از چهار واقع در زانو است.

توصیح رباط صلیبی پشتی:

رباط طرفی خارجی یک رباط محکم در مفصل زانو است که به لقمه (کوندیل) خارجی استخوان ران و سر استخوان نازک نی (فیبولا) اتصال دارد. این رباط به کپسول مفصلی اتصال نداشته، ولی همانند رباط طرفی داخلی در نگهداری کپسول مفصلی زانو نقش دارد.

توضیح رباط متقاطع پشتی:

رباط متقاطع پشتی یا صلیبی خلفی کی از رباط‌های قوی مفصل زانو است. این رباط از کوندیل داخلی فمور (استخوان ران) به ناحیه پشتی بین کوندیلی تیبیا (درشت نی) متصل می‌گردد. رباط متقاطع پشتی (PCL) و متقاطع جلویی (ACL) داخل کپسولی بوده و به علت وضعیت آناتومیکی خاص به نام متقاطع یا صلیبی نامیده می‌شوند.

توضیح رباط گرد:

رباط گرد در حرکات نزدیک شدن و نیمه خم شدن (اداکسیون و سمی فلکسیون) مفصل ران سفت می‌شود و در عمل دورشدن (ابداکسیون) شل است. اگرچه رباط سر استخوان ران در حرکت اداکسیون محکم کشیده می‌شود، نسبتا عملکرد مکانیکی اش فاقد اهمیت است. یکی از منابع خونرسانی سر استخوان ران ازطریق عروقی به نام عروق رباط گرد تامین می‌شود که از رباط گرد به سر استخوان ران می‌روند. این عروق نقش چندانی در خونرسانی ندارند.

جمع آوری اطلاعات صفحه 44 علوم هشتم درباره انواع رباط در مفصل ها

تحقیق علوم هشتم درباره انواع رباط ها در مفاصل

اخطار:

کپی برداری از مطالب در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × پنج =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32