سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

درباره اینکه ادرار از کلیه ها به کجا می رود تا دفع شود گفت و گو کنید علوم چهارم

درباره اینکه ادرار از کلیه ها به کجا می رود تا دفع شود گفت و گو کنید علوم چهارم

علوم تجربی چهارم

گفت و گو کنید صفحه 82 علوم تجربی چهارم

سوال: با توجه به شکل رو به رو درباره ی اینکه ادرار از کلیه ها به کجا می رود تا دفع شود گفت و گو کنید و نتیجه را به کلاس گزارش دهید.

پاسخ: دستگاه ادراری یا دستگاه میزش یکی از دستگاه‌های کالبد انسان و حیوانات است که برای دفع ادرار (میز) به کار می‌رود. این دستگاه از کلیه، میزنای، مثانه و پیشابراه تشکیل شده‌است. بخش انتهایی میزراه‌ها (مجاری ادرار) در جنس مذکر و مؤنث متفاوت می‌باشد.این دستگاه شامل کلیه میزنای و مثانه می‌باشد ازجمله کارهای این دستگاه را می‌توان گفت دفع مواد زائد بدن تنظیم آب بدن و تنظیم نمک بدن است. در هر ساعت کلیه‌های بدن انسان حدود 7 لیتر مایع را از خون جدا می‌کنند این مایع را تصفیه کرده و مواد مفید و سودمند آن را به خون بازمی‌گردانند و مواد مضر آن را از راه میزنای به مثانه می‌فرستد تا دفع شوند. کلیه ها مواد دفعی را به صورت ادرار در می آورد و سپس از طریق یک لوله ای که کلیه به مثانه وصل است ادرار را کم کم به سمت مثانه هدایت می کند و زمانی که مثانه پر میشود فرد احساس میکند که باید برای دفع به دسشویی برود.

درباره ی اینکه ادرار از کلیه ها به کجا می رود تا دفع شود گفت و گو کنید صفحه 82 علوم چهارم

علوم تجربی پایه چهارم درباره ادرار از کلیه ها به کجا می رود

اخطار:

کپی برداری از مطالب در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 − سه =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32