سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

درباره نقش و چگونگی عمل انواع باله در ماهی ها اطلاعات جمع آوری کنید علوم نهم

درباره نقش و چگونگی عمل انواع باله در ماهی ها اطلاعات جمع آوری کنید علوم نهم

اطلاعات جمع اوری کنید علوم نقش و چگونگی عمل انواع باله در ماهی ها, تحقیق با موضوع نقش و چگونگی عمل انواع باله در ماهی ها, نقش و چگونگی عمل انواع باله در ماهی ها نقش و چگونگی عمل انواع باله در ماهی ها علوم نهم نقش و چگونگی عمل انواع باله در ماهی ها گزارش, نقش و چگونگی عمل انواع باله در ماهی ها نهم

درباره نقش و چگونگی عمل انواع باله در ماهی ها اطلاعات جمع آوری کنید علوم نهم

تحقیق درباره نقش و چگونگی عمل باله ها در انواع ماهی ها صفحه 145 علوم نهم

باله ها معمولا از ویژگی های تشریحی متمایز ماهی ها است. آنها از ستون های استخوانی یا اشعه هایی از بدن تشکیل شده اند که پوست آنها را پوشش می دهد و به هم می پیوندند، یا به صورت یک لبه براق هستند. به غیر از دم، فواره های ماهی هیچ ارتباط مستقیمی با ستون فقرات ندارند و فقط توسط ماهیچه ها پشتیبانی می شوند. تابع اصلی آنها کمک به شنا کردن ماهی است. پنجه های واقع در مکان های مختلف در ماهی به مقاصد مختلف مانند حرکت به جلو، چرخش، نگه داشتن موقعیت درست و یا متوقف کردن. اکثر ماهی ها هنگام شنا کردن از باله ها استفاده می کنند. ماهی های پروازی با استفاده از باله های ساق پا برای گشت زنی، و ماهیان خاجی از آنها برای خزیدن استفاده می کنند. باله ها همچنین می تواند برای اهداف دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

نقش و چگونگی عمل باله ها در انواع ماهی ها:

1- باله های گردن :

باله های جناغی گردن در هر طرف، معمولا فقط در پشت پروتکول قرار دارند، و به پیشانی تتراپود ها همولوگ هستند. یک عملکرد خاص از باله های گردن، بسیار توسعه یافته در برخی از ماهی ها، ایجاد نیروی پویایی است که به حفظ برخی از ماهی ها مانند کوسه ها در حفظ عمق و همچنین «پرواز» برای پرواز ماهی ها کمک می کند. در بسیاری از ماهی ها، باله های ساقه ای در پیاده روی، به ویژه در باله های لوب مانند برخی ماهی های دریایی، کمک می کنند. پرتوهای خاصی از باله های نخاعی ممکن است به طرح های مشابه انگشتان،در دشت های دریایی اقتباس شوند. “شاخ ها” اشعه مانتا و خویشاوندان آنها باله های سفالیک نامیده می شود؛ این در واقع اصلاح بخش قدام باله است.

2- باله نخل یا باله های شکمی:

باله های لگن یا شکمی متناوب معمولا در زیر و در پشت باله های گردن قرار می گیرند، اگرچه در بسیاری از خانواده های ماهی ممکن است در جلوی باله های گردن  قرار گیرد. آنها در برابر عقب ماندگی tetrapods همولوگ هستند. فنجان لگن به ماهی کمک می کند تا از آب به بالا یا پایین برود، به شدت چرخش می کند و به سرعت متوقف می شود. گوبی، باله های لگنی اغلب به یک دیسک مکنده واحد متصل می شوند. این می تواند برای اتصال به اشیا استفاده شود. باله ماهیچه می تواند موقعیت های زیادی را در امتداد سطح شیب ماهی پیدا کند. موقعیت شکم اجدادی در (به عنوان مثال) minnows دیده می شود؛ موقعیت قفسه سینه در ماهی آفتابگردان؛ و موقعیت ژوگولار، زمانی که لگن در ناحیه قدام به باله های گردن قرار دارند، همانطور که در زاویه دیده می شود.

3- باله پشتی:

باله پشتی در پشت قرار دارد. ماهی می تواند تا سه باله پشتی داشته باشد. باله پشتی برای حفاظت از ماهی در برابر نبرد استفاده می شود و به چرخش و توقف ناگهانی کمک می کند. در دریای مرجانی، قشر بالش پشتی به یک illicium و ESCA تبدیل می شود، یک معادل زیست محیطی به یک میله ماهیگیری و طعمه است. استخوان هایی که پشت باله پشتی را پشتیبانی می کنند Pterygiophore نامیده می شود. دو تا سه نفر از آنها وجود دارد: “پروگزیمال”، “میانی” و “دورال”. در سنگ های سخت، فین های نخاعی، دیستال اغلب به میانه متصل است و یا در همه وجود ندارد.

4- باله مقعدی یا چرکین:

باله مقعد / چرکین روی سطح شکمی پشت آنوس / کلاوا قرار دارد. این باله برای تثبیت ماهی در هنگام شنا استفاده می شود.

5- باله چاقو یا باله چربی:

باله چربی یک نرم و گوشتی است که در پشت پشت پشت باله و فقط از باله کادال پیش رفته است.عملکرد باله چربی رمز و راز است. با این وجود، داده های سال 2005 نشان می دهد که ماهی قزل آلا با برش بافت چربی خود 8 درصد بیشتر است. اطلاعات اضافی منتشر شده در سال 2011 نشان می دهد که فیبر ممکن است برای تشخیص و پاسخ به محرک ها مانند لمس، صدا و تغییر فشار در حیطه حیاتی باشد. محققان کانادایی شبکهای عصبی را در باله شناسایی کردند، که نشان می دهد احتمالا دارای یک عملکرد حساسی است، اما هنوز مشخص نیست که پیامدهای رفع آن چیست. مطالعه تطبیقی ​​در سال 2013 نشان می دهد که باله های چربی می توانند به دو روش مختلف توسعه یابند. یکی از روش های نوعی ماهی قزل آلا است. یکی دیگر از روش های شبیه سازی شده است که در آن پس از برداشتن لارو-فین دچار ضعف می شود و باله های متوسط ​​دیگر رشد می کنند. آنها ادعا می کنند که وجود نوع خاصی از توسعه نشان می دهد که باله چربی نه تنها یک باقی مانده لارو است . تحقیقات منتشر شده در سال 2014 نشان می دهد که باله های چربی بارها و بارها در خطوط جداگانه تکامل یافته اند.

6- باله دمی:

باله دمی، واقع در انتهای peduncle کادال و برای نیروی محرکه استفاده می شود. بیشتر ماهی های مدرن دارای دم دمنده هستند. این ها به شکل های مختلف ظاهر می شوند و می توانند ظاهر شوند: گرد، کوتاه شدن، پایان دادن به یک لبه عمودی بیشتر یا کمتر (مانند سالمون)، دوقلو، پایان دادن به دو پایه، رعد و برق، با یک منحنی داخلی کمی پایان می یابد.، مثل ماه نیمه شبیه یا شکل گرفته است.

تحقیق علوم پایه نهم درباره نقش و چگونگی عمل انواع باله در ماهی ها

تحقیق درباره چگونگی عمل انواع باله در ماهی صفحه 145 علوم نهم

 

اخطار:

کپی برداری از مطالب در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − 11 =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32