سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

تحقیق صفحه 65 کاروفناوری نهم درباره دو جایگزین برای کلید تبدیل در راه پله ها

تحقیق صفحه 65 کاروفناوری نهم درباره دو جایگزین برای کلید تبدیل در راه پله ها

درباره دو جایگزین برای کلید تبدیل در راه پله ها تحقیق کنید کاروفناوری نهم

درباره دو جایگزین برای کلید تبدیل در راه پله ها

تحقیق در مورد دو جایگزین برای کلید تبدیل در راه پله

در ساختمانهای چند طبقه برای کنترل روشنایی راه پله از مدارت گوناگونی استفاده میشود. ساده ترین مدار، همان مدار کلید تبدیل است که اکثرا برای آپارتمان دو طبقه استفاده میشود که همه با آن آشنا هستید. اما برای طبقات بیشتر، کلید تبدیل گزینه چندان مناسبی نیست. و یکی از معایب آن احتمال روشن ماندن لامپ در صورت فراموش کردن است. طبقات ساختمان هر قدر هم باشند شما فقط به یک تایمر نیاز دارید و علاوه بر آن فقط برای هر طبقه یا جلوی در هر واحد یک کیلد فشاری لحظه ای قرار میگیرد که سیم بندی آن هم بسیار ساده است. تمامی کلیدها با هم موازی میشوند.

کاربرد کلید تبدیل

از کلید تبدیل برای روشن و خاموش کردن یک لامپیا یک گروه لامپ از دو نقطه مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا برای  راهروها ، راه پله ها و سالن های بزرگ که خروجی های مختلف دارند و نیز واحدهای  مسکونی استفاده می شود. طریقه اتصال کلید تبدیل: سیم فاز بعد از عبور از فیوز به پیچ مشترک یکی از کلیدها وصل می شود. از دو پیچ غیر مشترک کلید تبدیل دو سیم برگشت به دو پیچ غیر مشترک کلید تبدیل دو سیم  می رود. از پیچ مشترک کلید دوم یک سیم به طرف ته سر پیچ برده می شود و سیم نول به  طور مستقیم به طرف دوم سرپیچ لامپ متصل می شد.

امروزه کلید تبدیل برای راهروها کمتر استفاده می شود و بیشتر از سنسورهای تایمردار یا چشمی های هوشمند استفاده می گردد.کلید تبدیل بیشتر در اتاقهای خواب یا سالن های بزرگ  استفاده می شود.

لطفا در پایین همین صفحه برای ما نظر بگذارید. نظرات شما باعث دلگرمی ماست.

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

منبع اصلی مطلب: bargozideha.com

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 − 8 =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32