سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

شعر گردانی ز کوی یار می آید نسیم باد نوروزی نگارش یازدهم

شعر گردانی ز کوی یار می آید نسیم باد نوروزی نگارش یازدهم

شعر گردانی ز کوی یار می آید نسیم باد نوروزی از این باد ار مدد خواهی چراغ دل برافروزی

شعر گردانی ز کوی یار می آید نسیم باد نوروزی نگارش یازدهم

شعر گردانی صفحه 103 نگارش پایه یازدهم ز کوی یار می آید

“ز کوی یار می آید، نسیم باد نوروزی از این باد ار مدد خواهی چراغ دل برافروزی”

معنی بیت: از جانب کسی که دوستش داری و معشوق توست بادی خواهد وزید که عطر و بوی باد نوروزی دارد. این باد نه تنها باعث خاموش شدن چراغ دل تو نخواهد شد بلکه باعث میشود چراغ دلت روشنتر شود. پس اگر این باد را درک کنی به سوی چراغ دلت رهنمون میشودی.

دریافت و مفهوم شعر: گاهی در زندگیمان اتفاقاتی می افتد که در لحظه و نگاه اول اصلا صورت خوشایندی ندارد مثل خاموش شدن چراغ در بیت بالا، اما همین که به عمق موضوع و ماجرا پی می بریم میفهمیم کسی که محبوبت توست حتما صلاح تورا می خواهد پس اگر ما هم آن را درک کنیم و دریافتش کنیم حتما به صلاحمان خواهد بود. در زندگی فرصت ها و لحظه های نابی برای هر کسی اتفاق می افتد. بدون انکه خبری بدهند و بدون آنکه تو متوجه شوی. آن لحظه تو هستی که باید از لحظه ها و فرصت های پیش آمده در زندگی را غنیمت شماری و به وسیله آن چراغ دلت را روشن کنی. هیچوقت فرصت ها در خانه ی تو را نمیزنند وقتی تو در خانه نشسته ای و هیچ کاری نمیکنی. باید به دنبال فرصت ها رفت به دنبخال لحظه هایی هست که در زندگی آنها را غنیمت میشماری. باد نوروزی مژده رسیدن بهار را می دهد و نشان دهنده ابادانی است. این همان فرصت بزرگ زندگی است که با آمدنش در قلبت را می زند و تو هم باید چراغ دلت را روشن کنی و به سمتش بروی و تو را از سیاهی و ظلمت و انرژی منفی دور می سازد و قلبت را روشن و صیقلی می دهد. این بیت از ابیات حافظ شیرازی است. باید از ابیات حافظ استفاده کنیم و قلبمان را به روی تاریکی و انرژی منفی ببندیم و با استفاده از فرصت ها خوب و انتخاب آنها قلبمان را پر از زیبایی و نور کنیم.

شعر گردانی صفحه 103 نگارش پایه یازدهم

صفحه 103 نگارش یازدهم درباره از این باد ار مدد خواهی چراغ دل برافروزی

 

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت − 3 =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32