سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

آیا تاکنون با فردی که دچار انسداد راه هوایی شده است مواجه شده اید علت آن چه بوده

آیا تاکنون با فردی که دچار انسداد راه هوایی شده است مواجه شده اید علت آن چه بوده

آیا تاکنون با فردی که دچار انسداد راه هوایی (خفگی) شده است مواجه شده اید؟ علت آن چه بوده است؟ شایع ترین عوامل ایجاد کننده انسداد راه هوایی کدام اند؟

آیا تاکنون با فردی که دچار انسداد راه هوایی شده است مواجه شده اید علت آن چه بوده

فعالیت 6 صفحه 179 سلامت و بهداشت فردی که دچار انسداد راه هوایی شده است

خفگی در پزشکی به وضعیتی گفته می شود که مسیر جریان هوای تنفسی به درون بدن و ریه با دشواری بسیار جدی و بسته شدن٬ روبرو شود. خفگی باعث آسفیکسی می شود که نخست به آن دسته از بافت ها و اندام های حساس به هیپوکسی، برای نمونه مغز، آسیب می زند.

بدن پس از انسداد مجرای تنفسی و با استفاده از اکسیژن باقی مانده در خون و شش ها تا چند دقیقه مشکلی نخواهد داشت و سپس این محرومیت تنفسی در مدت 6-4 دقیقه باعث آسیب و مرگ بافت های مغزی می شود به همین دلیل به این زمان زمان طلایی می گویند. خفگی معمولا با تنفس خواهی همراه است. نیاز بدن به تنفس به خاطر افزایش دی اکسید کربن در خون ایجاد می شود و نه به خاطر کمبود اکسیژن در خون بدن.

علل خفگی و یا راه انسداد هوایی چیست؟

مسدود شدن مجرای تنفسی توسط اجسام خارجی مانند لقمه غذا، آب نبات، دکمه و مواد استفراغی. فشار خارجی مانند خفه کردن – بیماریهای تنفسی – لارنگواسپام – مسمومیت دارویی – به عقب برگشتن زبان در بیهوشی که یکی از شایع ترین علل خفگی می باشد- استنشاق مواد سمی مانند مونواکسیدکربن و غیره

از چه روش هایی می تون به فرد آسیب دیده کمک کرد؟

1- ساده ترین راه تشویق کردن فرد به سرفه است تا جسم خارجی که در گلوی او گیر کرده به بیورن پرتاب شود و در صورت موفق نشدن با 115 تماس گرفت.

2- پنج ضربه با پاشنه دست به پشت و بین دو کتف او بزنید و پس از هر ضربه وضعیت او را بررسی کنید.

3- یک دست خود را مشت کنید به صورتی که انگشت شصت به داخل دست خم شود و از زیر دستان مصدوم شکم بین ناف و قفسه سینه قرار دهید حالا دست دیگر خود را روی دست قبلی بگذارید و با یک حرکت سریع السیر شکم را به داخل و بالا بفشارید.

لطفا در پایین همین صفحه برای ما نظر بگذارید. نظرات شما باعث دلگرمی ماست.

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

منبع اصلی مطلب: fa.wikipedia.org

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 − 5 =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32