سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

قطعه ادبی درباره سوگ و سور

قطعه ادبی درباره سوگ و سور

انشا درباره سوگ و سور

انشا با موضوع سوگ و سور صفحه 55 نگارش دوازدهم

سوگ و سور دو کلمه متضاد هم هستند که در مقابل همدیگر معنا پیدا میکند. هر ساله در روز شهادت امام حسین علیه السلام این روز را به سوگواری میپردازند. سوگواری یعنی همان عزاداری مردم برای امام حسین علیه السلام در روز شهادت ایشان چراکه می دانیم امام حسین به صورت خیلی مظلومانه به شهادت رسیدند برای همین هرساله محرم و صفر شیعیان به سوگواری می‌پردازند. سوگواری و عزاداری مراسم کهن در ایران نیز می باشد که از خیلی از سال‌ها پیش این مراسم در ایران برگزار می شود و هر ساله به محض شروع شدن محرم همه مردم لباس سیاه بر تن کرده و به روز ها میروند و سینه می‌زنند و زنجیر و عزاداری می کند. هیئت‌های برگزار می شود که در آن سخنرانی انجام میشود و پس از آن سینه زنی وجود دارد و در انتها پذیرایی انجام می شود.

در مقابل سوگواری در سور وجود دارد سور به معنای جشن و پایکوبی و خوشحالی می باشد در مقابل روزهایی که در ایران سواری هست جشن‌هایی هم وجود دارد مانند عید قربان عید مبعث عید نوروز که در این روزها مردم به زور و جشن و پایکوبی می پردازند و به خانه اقوام و خویشان رفته و این روزها را جشن می گیرند.پیامبر می فرمایند هر روزی که در آن گناه انجام نشود عید محسوب میشود و باید آن روز را به جشن و سور گرفت و شادمانی کرد. جشن عید نوروز افراد به خانه اقوام و خویشان رفته و عید را به همدیگر تبریک می گویند و سال جدید را جشن میگیرند صاحب خانه نیز از معماران به نحو احسن پذیرایی کرده و آن روز را به شادمانی می گذرانند. ایران روزهای خاصی که عید و یا سوگواری وجود دارد تعطیل رسمی است و این تعطیلات بسیار زیاد هستند

قطعه ای ادبی درباره یکی از موضوعات مورد علاقه صفحه 54 دوازدهم

متن ادبی درباره سوگ و سور پایه دوازدهم

اخطار:

کپی برداری از مطالب در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × پنج =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32