سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

موضوعی را انتخاب کنید و با دانش خود به آن گستره و عمق ببخشید پایه نهم

موضوعی را انتخاب کنید و با دانش خود به آن گستره و عمق ببخشید پایه نهم

موضوعی را با دانش خود به آن گستره و عمق ببخشید صفحه 93 نگارش نهم

 

موضوعی را انتخاب کنید و با دانش خود به آن گستره و عمق ببخشید پایه نهم

 

گستره و عمق به یک موضوع دلخواه صفحه 93 نگارش پایه نهم

موضوع انشا : پشرفت انسان

من که نبودم ولی طبق تاریخ و چیزهایی که شنیده ایم به ما گفته اند که انسان های اولیه در ابتدا هیچ چیزی نداشتند، یعنی خودشان بودن و اینهمه زمین، قبل تر با خودم می گفتم چقدر خنگ بودن که از زندگی استفاده نکردند ولی از کجا معلوم حتما استفاده کرده اند.

اما چطور شده که زمینی که درونش هیچ چیز نبوده است الان خانه های تو در تو، خیابان ها، هواپیما ها، دولت ها، طلا و جواهر، ویلاهای آنچنانی و هزاران مورد دیگر به وجود آمده است، مواردی که هیچکدام آن ها نبود اگر انسان هم نبود.

به نظر شما اینها به زندگی انسان کمک می کنند یا انسان را به نابودی کشانده اند؟

به نظر خودم سوالی سختی است، زندگی شهر نشینی و کلا تغییراتی که انسان به زمین داده است بعضی مواقع به نفع انسان بوده ولی خیلی از موارد آنقدر به ضرر انسان تمام می شود که هیچکس حتی خود انسان هم قادر به جلوگیری آن نیست، مثلا خراب کردن جنگل ها و ساخت آپارتمان ها و ماشین هایی که طبیعت را خراب می کنند، اصولا خراب کردن طبیعت در ذات انسان است،

با اینکه انسان می داند در حال نابود کردن زمین و منابع زمین است باز از این کار دست نمی کشد به نظر انسان آلوده این کار شده است، اگر درختی را قطع نکند نمی تواند خانه های بیشتری را بسازد، اگر کوهی را از بین نبرد نمیتواند طلا و جواهرات کشف کند و یا از سنگ هایش نمای ساختمان بسازد،

یا اگر آب را با این شدت هدر ندهد نمی تواند ماشین خود را به خوبی بشویید یا اینکه از این آب برای مصارف صنعتی و تولیدات مختلف ماشین آلات و … نمی تواند استفاده نکند، انسان در این میلیون ها سال یا شاید میلیاردها سال از تولد اولیه خود پیشرفت های زیادی داشته است

مثلا توانسته است در هوا پرواز کند، یا مناطق زیبایی را بسازد، لباس های شیک، ساخت کامپیوتر و اینترنت که همه دنیا را به هم متصل کرده است و هزاران مورد دیگر اما به نظر شما ارزش این زیان هایی که در ابتدا نام برده ام را داشته است؟

قضاوت را بر عهده شما می گذارم. خوب یا بد، قشنگ یا زشت؟ به نظر شما کاری می توانیم انجام دهیم که انسان بهترین زندگی را در زمین داشته باشد؟ یا یک روز همگی باید بار سفر ببندیم و بعد از نابودی زمین به فکر رفتن به کره ی دیگری باشیم؟

انشا پایه نهم موضوعی را انتخاب کنید و به آن گستره و عمق ببخشید

گستره و عمق بخشیدن به یک موضوع دلخواه صفحه 93 نهم

 

توجه     توجه     توجه

این مطلب کاملا اختصاصی بوده و هرگونه کپی برداری از آن در سایت ها و وبلاگ ها به هرنحوی از نظر ما اشکال دارد و حرام است.

استفاده و کپی از این مطلب برای مدرسه ، مکان ها و کلاس های آموزشی هیچ مانعی ندارد و دانش آموزان عزیز می توانند استفاده کنند.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 3 =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32