سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

چرا اسکی باز در سرازیری به طرف پایین حرکت می کند و تندی آن زیاد می شود

چرا اسکی باز در سرازیری به طرف پایین حرکت می کند و تندی آن زیاد می شود

گفت و گو کنید درباره چرا اسکی باز در سرازیری به طرف پایین حرکت می کند و تندی آن زیاد می شود

چرا اسکی باز در سرازیری به طرف پایین حرکت می کند و تندی آن زیاد می شود

گفت و گو کنید صفحه 54 علوم پایه ششم

نیروی گرانشی زمین سبب می شود که سرعت اسکی باز افزایش یابد.

توضیحات بیشتر:

گرانش یا جاذبه، یک پدیده طبیعی است که در آن همه اجسام جرم مند (دارای جرم) یکدیگر را جذب می کنند. تأثیر گرانش بر این اجسام، یعنی تأثیر جذب یک جسم جرم مند، بر جسم جرم مند دیگر، یا به درک ساده تر، هر جسم بر جسم دیگر؛ و ما آن‌ را به صورت وزن بر خود می بینیم.

از آشناترین نمودهای گرانش فرو افتادن سیب از درخت است یا جذب وزن اشیاء فیزیکی و به کارگیری نیروی تمایل دهنده رو به پایین بر آنها. پدیده گرانش معمولا در مقیاس های بزرگ یا خیلی بزرگ هنگامی که جرم دست کم یکی از اجسام درگیر، خیلی زیاد است رخ می نماید؛ بنابراین نمودهای گرانش در حرکت اجسام آسمانی و مسیر سیاره ها به گرد خورشید دیده می شود.

چرا اسکی باز در سرازیری به طرف پایین حرکت می کند

گرانش یکی از چهار نیروی اصلی طبیعت (سه نیروی دیگر: الکترومغناطیس، نیروی هسته ای ضعیف و نیروی هسته ای قوی) شمرده می شود. از میان این نیروها، گرانش از همه ضعیف تر است از این رو در فرایندهای ریز-مقیاس که نیروهای دیگر حضور فعال دارند، اثر گرانش کاملا قابل چشم پوشیاست. در فیزیک معاصر نظریه نسبیت عام برای توضیح این پدیده بکار می رود، اما توضیح کمتر دقیق ولی ساده تر آن در قانون گرانش عمومی نیوتن یافت می شود. در اکثر فعالیت های روزمره، از جمله فرستادن موشک به فضا قانون جاذبه عمومی نیوتن کاملا کارآمد است. هر جرم ذره ای جرم ذره ای دیگر را در راستای تقاطع آن ها با نیرویی جذب می‌کند این نیرو با حاصلضرب جرم ها متناسب است و با مربع فاصله آن ها رابطه عکس دارد. این قانون از قوانین بنیادی فیزیک است.

لطفا در پایین همین صفحه برای ما نظر بگذارید. نظرات شما باعث دلگرمی ماست.

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

منبع اصلی مطلب: fa.wikipedia.org

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + 5 =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32