سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

با مراجعه به منابع معتبر درباره چگونگی تاثیر افزایش کربن دی اکسید بر دمای کره زمین

با مراجعه به منابع معتبر درباره چگونگی تاثیر افزایش کربن دی اکسید بر دمای کره زمین

با مراجعه به منابع معتبر درباره چگونگی تاثیر افزایش کربن دی اکسید بر دمای کره زمین اطلاعاتی جمع آوری کنید و نتایج را به صورت پاورپوینت به کلاس گزارش دهید

با مراجعه به منابع معتبر درباره چگونگی تاثیر افزایش کربن دی اکسید بر دمای کره زمین

افزایش کربن دی اکسید چه تاثیری بر دمای کره زمین می گذارد؟

کربن دی اکسید و گرمای زمین

کربن دی‌اکسید کربن اصلی است که سیاره ما را گرم می‌کند. موجودات زنده وقتی نفس می‌کشند، کربن دی‌اکسید تولید می‌کنند. با این حال، دی‌اکسید کربن در هنگام پیوند با هر وسیله نقلیه، قطارها، نیروگاه‌های برق و همچنین دیگر فعالیت‌های انسانی متعدد که شامل سوزاندن سوخت‌های فسیلی نظیر بنزین و گاز طبیعی است، در نظر گرفته می‌شود. مطالعات نشان داده‌اند که در 150 سال گذشته، چنین فعالیت‌هایی به اندازه کافی دی‌اکسید کربن را در جو رها کرده‌اند تا سطح خود را بالاتر از قبل افزایش دهند.

یکی از واضح ترین پیامدهای انتشار دی‌اکسید کربن خاکستری، دود غلیظ دود بر فراز شهرهای بزرگ است. باعث ایجاد بسیاری از اثرات مضر برای سلامتی انسان می‌شود و می‌تواند باعث ایجاد هر چیزی از درد خفیف به بیماری‌های کشنده مانند سرطان ریه شود. هنگامی که یک ناحیه با دود غلیظ پوشیده می‌شود، مردم فوراً عوارض را احساس می‌کنند. اما انواع مختلفی از آلودگی وجود دارد، برخی آشکار، برخی نامریی – که به گرم شدن جهانی هوای کره زمین کمک می‌کنند.

به طور کلی هر ماده‌ای که مردم به اتمسفر وارد می‌کنند که اثرات مخربی بر روی اشیا زنده دارد و محیط‌زیست آلودگی هوا در نظر گرفته می‌شود.

گازهای گلخانه ای و افزایش دمای زمین

دیگر گازهای گلخانه‌ای شامل متان هستند که از این منابع به عنوان باتلاق‌ها و گاز متصاعد شده توسط دام‌ها استفاده می‌شود. یک آلاینده دیگر مرتبط با تغییر آب و هوا, دی‌اکسید گوگرد, جز مه‌دود است. گوگرد دی‌اکسید و مواد شیمیایی نزدیک در درجه اول به عنوان علت باران اسیدی شناخته می‌شوند. اما آن‌ها همچنین هنگام آزاد شدن در اتمسفر, نور را منعکس می‌کنند و باعث می‌شود زمین خنک شود. فوران‌های آتش فشانی می‌تواند مقادیر عظیمی از دی‌اکسید گوگرد را وارد اتمسفر کند و گاهی اوقات باعث خنک شدن آن می‌شود. در واقع, آتش فشان ها منبع اصلی دی‌اکسید گوگرد اتمسفری و امروزه مردم هستند. کشورهای صنعتی برای کاهش میزان گوگرد، مه‌دود و دود تلاش کرده‌اند تا سلامت مردم را بهبود بخشند.

اما یک نتیجه، که تا همین اواخر پیش‌بینی نکرده است، این است که سطوح پایین‌تر دی‌اکسید کربن ممکن است در واقع گرم شدن جهانی هوای کره زمین را بدتر کند. درست همانطور که گوگرد دی‌اکسید از آتش فشانی می‌تواند سیاره را با مسدود کردن نور خورشید خنک کند، کم کردن مقدار این ترکیب در جو به خورشید بیشتر اجازه می‌دهد تا زمین را گرم کند و زمین را گرم کند. این اثر در زمانی که سطح بالایی از گازهای گلخانه‌ای دیگر در اتمسفر گرمای اضافی را به دام می‌اندازد، اغراق شده‌است. اکثر مردم بر این باورند که برای مهار گرم شدن جهانی هوای کره زمین، اقدامات گوناگونی لازم است انجام شود.

نقش مردم و دولت در افزایش دمای زمین

مقدار دی اکسید کربن فرد مسئول قرار دادن در اتمسفر است. در مقیاس وسیع، دولت ها اقداماتی را برای کاهش انتشار دی اکسید کربن و سایر گازهای گلخانه ای انجام می دهند. یک راه این است که از طریق پروتکل کیوتو، یک توافق میان کشورها مبنی بر کاهش انتشار دی اکسید کربن باشد. روش دیگر این است که مالیات بر انتشار کربن یا مالیات بالاتر بر بنزین بگذاریم تا مردم و شرکت ها انگیزه بیشتری برای حفظ انرژی و آلودگی کمتر داشته باشند.

گرم شدن جهانی هوای کره زمین، مجموعه‌ای از فرآیندهای اکولوژیکی و ثبات اکوسیستم‌ها را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. اگرچه مطالعات جامع برای بررسی واکنش‌های فرآیندهای اکوسیستم مختلف برای افزایش دمای هوا انجام شده‌است اما کم‌تر در مورد تغییرات در دماهای خاک و تاثیر آن‌ها بر فرآیندهای زیر زمینی، به ویژه در لایه‌های عمیق، شناخته شده‌است.

گرم شدن هوای زمین

گرم شدن جهانی هوای کره زمین در دهه‌های اخیر به طور گسترده‌ای در جوامع علمی، سیاسی و اجتماعی مورد بحث قرار گرفته‌است؛ علاوه بر این، این موضوع باعث تغییراتی در فرآیندهای اکولوژیکی مختلف شده‌است و پتانسیل تغییر اکو سیستم‌های اکو سیستم را دارد. به رغم مطالعات جامع برای بررسی واکنش‌های فرآیندهای اکوسیستم مختلف برای افزایش دمای هوای، تحت گرم شدن جهانی هوای کره زمین، بسیار کم‌تر در مورد تغییرات در دماهای خاک و تاثیر آن‌ها بر روی زیر زمینی، به ویژه در پروفایل خاک شناخته می‌شود. تغییر دما می‌تواند بیشتر فرایندهای خاکی را تحت‌تاثیر قرار دهد.

درجه حرارت خاک اغلب عامل مهمی است، به خصوص در زمینه کشاورزی و درمان زمین های زباله های زیست محیطی، زیرا رشد سیستم های بیولوژیکی به شدت تحت تأثیر درجه حرارت خاک قرار دارد. علاوه بر این، درجه حرارت خاک بر فرآیندهای فیزیکی، شیمیایی و میکروبیولوژیکی که در خاک رخ می دهد، تأثیر می گذارد. این فرایندها می توانند حمل و نقل و سرنوشت آلاینده ها را در محیط زیرزمینی کنترل کنند. دمای خاک را می توان با استفاده از دماسنج اندازه گیری کرد. بعضی از ترمومترهایی که به طور معمول در کارهای خاک استفاده می شوند عبارتند از جیوه یا مایع در شیشه، دوتایی، بوردون و ترمومتر مقاومت الکتریکی. انتخاب دماسنج مناسب برای یک برنامه بر اساس اندازه، در دسترس بودن و دسترسی به مکان اندازه گیری، و درجه دقیق مورد نیاز است.

لطفا در پایین همین صفحه برای ما نظر بگذارید. نظرات شما باعث دلگرمی ماست.

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 4 =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32