سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

گاهی افراد دچار بوی بد دهان می شوند علل ایجاد بوی بد دهان چیست

گاهی افراد دچار بوی بد دهان می شوند علل ایجاد بوی بد دهان چیست

گاهی افراد دچار بوی بد دهان می شوند علل ایجاد بوی بد دهان چیست برای رفع آن ها چه راه هایی را پیشنهاد می کنید

گاهی افراد دچار بوی بد دهان می شوند علل ایجاد بوی بد دهان چیست

فعالیت 14 صفحه 98 سلامت و بهداشت دوازدهم

علل ایجاد بوی بد دهان

1- خوردن مواد غذایی و نوشیدنی طعم دهنده:

بعد از خوردن غذاهای خاص – مانند پیاز، سیر، سبزیجات ویژه و ادویه – که باعث وارد شدن ذرات غذا به خون می‌شوند و به ریه‌ها حمل می‌شوند، در حالی که هر بار که نفس خود را به بیرون می‌دهید بر بوی تنفس شما تاثیر می‌گذارند.

2- قهوه و چایی:

اگر شما طرفدار یک فنجون قهوه قوی در صبح هستید تا روز خود را شروع کنید، ممکن است متوجه شده‌باشید که می‌تواند باعث شود احساس کنید که تنفس بدبو داشته باشید. قهوه می‌تواند علت تنفس بد و نیز تاثیر آن بر تولید بزاق باشد. پس از نوشیدن قهوه، کافئین منجر به کاهش تولید بزاق می‌شود. بزاق کم‌تر به معنی افزایش باکتری‌های بو کننده بو است.

3- مواد قندی قند بالا:

علاوه بر غذاهای پر مخاطره یا تند، رژیم‌های غذایی که در شکر و پروتئین بالا هستند نیز می‌توانند منجر به تنفس بدبو شوند. رژیم غذایی بالا در شکر می‌تواند منجر به تنفس بدبو شود و به خاطر نحوه برهمکنش قند با باکتری موجود در دهان شما باشد. باکتری‌ها که به طور طبیعی در دهان شما وجود دارند از قند و غذاهای شیرین با بوی ترش تغذیه می‌کنند.

4- رژیم های دارای پروتئین بالا یا کم کربوهیدرات:

کربوهیدرات وظایف مهمی را در بدن ما به عمل می‌آورد و اگر رژیم غذایی شما به اندازه کافی در کربوهیدرات کم باشد، می‌تواند منجر به تنفس بدبو شود. وقتی بدن به شدت کربوهیدرات به خاطر رژیم غذایی شدید به دست نیاورد، این می‌تواند باعث تغییراتی در متابولیسم بدن شما شود که می‌تواند منجر به تنفس بدبو شود.خوردن غذاهای با پروتئین بالا گاهی برای بدن شما دشوار است و اغلب آن را رها می‌کنند. از این کار با خوردن یک رژیم غذایی متعادل و مغذی شامل سبزیجات و گیاهان دیگر اجتناب کنید.

5- سیگار کشیدن:

سیگار کشیدن به هر نحوی سبب مشکلات تنفسی و بوی بد دهان می شود.

6- مشکلات دستگاه گوارش:

هضم ضعیف، یبوست و یا اختلالات روده می‌تواند باعث بوی بد در تنفس شود. اگر شما به دفعات برگشت اسید را تجربه می‌کنید، بوهای غذاهای اخیراً مصرف‌شده ممکن است به راحتی مری را از مری دور کنند و دهان را بیرون کنند و باعث تنفس بدبو شوند.

7- خشکی دهان:

مرطوب کننده به حفظ دهان شما با پاک کردن ذرات غذا کمک می‌کند که منجر به تنفس بدبو می‌شوند. زمانی که تولید بزاق دهان یا متوقف می‌شود، شرایطی که به عنوان تنفس بدبو شناخته می‌شود، احتمالاً به دنبال آن است. این به طور طبیعی زمانی اتفاق می‌افتد که شما بخوابید که به همین دلیل است که اغلب افراد نفس خود را در بیدار شدن کمی از خواب می‌بینند. اما اگر مشکل همچنان در طول روز ادامه داشته باشد، ممکن است درمان در نظر گرفتن ارزش داشته باشد.

راه های رفع بوی بد دهان:

1- مسواک زدن و نخ کشیدن

2- بر هربار مصرف غذا یا میوه دهان خود را بشویید.

3- موقعی که مسواک زدن تمام شد روی زبان را برس بکشید.

4- اجتناب از غذاهایی که نفس شما را خراب می کند.

5- پس از طرف غذا از آدامس های مناسب استفاده کنید.

6- لثه ها را سالم نگه دارید.

7- مرتب و منظم به دکتر مراجعه کنید.

لطفا در پایین همین صفحه برای ما نظر بگذارید. نظرات شما باعث دلگرمی ماست.

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − نه =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32