سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

گسترش مثل هر که بامش بیش برفش بیشتر

گسترش مثل هر که بامش بیش برفش بیشتر

گسترش ضرب المثل هر که بامش بیش برفش بیشتر صفحه 45 نگارش هفتم

گسترش مثل هر که بامش بیش برفش بیشتر

انشا ضرب المثل درباره هرکه بامش بیش برفش بیشتر

در ابتدا سه معنی کلی از این مثل برای شما بیان می کنم و سپس سراغ داستان می رویم:

1- هر کسی که مقام و مرتبه بالایی دارد پس درگیری ها و مشغله های زیادی دارد.

2- فقط ثروت باعث آرامش و راحتی نمی شود.

3- هر کسی که در زندگی بیشتر دارد بیشتر دردسر و گرفتاری دارد به عبارتی هر چه بیشتر ثروت داشته باشی بیشتر مشکلات و سختی داری.

داستان درباره ضرب المثل هرکه بامش بیش برفش بیشتر:

روزی روزگاری در یک شهر بزرگ پادشاهی با انصاف زندگی می کرد و تمام عمر خودش را برای رفاه حال مردم گذاشت. از قضا پادشاه مریض شد و بر روی تخت افتاد و از آنجا که می دانست اواخر عمرش است و به هیچ کدام از درباریانش هم اعتماد نداشت گفت که: فردا دم هر دروازه ای سرباز بگذارید و اولین شخصی که وارد شهر شد او پادشاه است.

پس از چند ساعت پادشاه مرد و درباریان به وصیت او گوش کردند از قضا روز بعد یک گدایی که راه هم گم کرده بود نزدیکای صبح به شهر رسید و سربازان سریع او را گرفتند و با احترام به کاخ بردند او را ناز و مکنت گذاشتند و به او جایگاه و سپس مقام و شاهش کردند.

گدا که از هیچی خبر نداشت خوشحال بود که نیامده شاه شده و دیگر از گدایی نجات پیدا کرده است و خدا را شکر می کرد. چندی گذشت و چون گدا حکومت داری را نمی دانست عده ای از درباریان با او سر لج افتادند و شاه مجبور شد کمی از قدرت و اختیاراتش را به آن ها بسپارد.

گدایی که الان شاه شده بود یک دوست صمیمی داست که او هم وارد شهر شده بود. دوست صمیمی شاه وقتی شنید که رفیق گرمابه و گلستانش شاه شده خوشحال شد و به سرعت به کاخ رفت و شاه را ملاقات کرد و گفت ای دوست عزیزم تبریک که الحق و الانصاف پادشاهی برازنده توست. شاه گفت به من تبریک نگو تسلیت بگو که بدبخت و بیچاره شده ام.

دوستش که متحیر شده بود گفت چه شده؟ شاه در پاسخش گفت قبلا اگ غم نانی داشتم الان غم جهانی را دارم. خلاصه داستان و قضیه را برای دوستش تعریف کرد که به چه طریقی شاه شده است و دوستش هم لبخندی زد و گفت هرکه بامش بیش برفش بیشتر.

لطفا در پایین همین صفحه برای ما نظر بگذارید. نظرات شما باعث دلگرمی ماست.

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − 5 =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32