سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

فواید و زیان های تبدیل علم به فناوری علوم پایه هفتم

فواید و زیان های تبدیل علم به فناوری علوم پایه هفتم

فواید و زیان های چند مورد از تبدیل علم به فناوری را که در سالهای اخیر اتفاق افتاده اند بنویسید

فواید و زیان های تبدیل علم به فناوری علوم پایه هفتم

فعالیت صفحه 5 علوم پایه هفتم

تبدیل علم به فناوری برای خیلی از کشورها پیشرفت های زیادی داشته است و از طرفی هم معایبی را به دنبال داشته است. به فرض مثال با اختراع خودرو، جابه جایی و حمل و نقل مسافران و انسان ها راحتتر شده است و از طرفی استفاده از سوخت فسیلی برای به حرک درآوردن همین خودرو بباعث آلودگی هوا می شود.

نمونه های دیگری از تبدیل علم به فناوری:

1- نوعی دوچرخه که در کوله پشت جا می شود.

دوچرخه سواران حرفه ای همواره مشکل دوچرخه داشته اند و برای رفع این مشکل شرکتی به نام Bergmonch یک دوچرخه تاشوی قابل حمل را طراحی کرده و ساخت آن را پایان رسانده است. این دوچرخه درون یک کوله پشتی جا می شود و در صورت نیاز میتوان در کمتر از دو دقیقه میتوان آن را به یک دوچرخه حرفه ای تبدیل کرد.

2- اولین تلفن های قابل انعطاف.

سالهای سال است که شرکت هایی که در رقابت با هم هستند برای ساخت گوشی های انعطاف پذیر، بالاخره شرکت سامسونگ با ایده جالب و طرحی جالب انگیز گوشی گلکسی W روانه بازار خواهد کرد. ساخت این گوشی نهایتا تا پایان سال 2018 به پایان می رسد. شنیده ها حاکی از این است که ممکن است این گوشی پایان سال 2019 روانه بازار می رسد.

3- دستگاهی برای تبدیل کاغذ باطله به مداد.

طرحی توسط شرکت Lieon ایجاد شده است که یک دستگاهی است می تواند کاغذهای باطله را به مداد تبدیل کند.این طرح شاید روزگاری توسط همین شرکت اجرا شود که به راحتی کاغذهای وارده به دستگاه را بعنوان مواد خام خود به صورت بدنه یک مداد تبدیل می کند. شاید رد این میان سوالی برای شما پیش بیاید که هر شخصی سالی چند مداد استفاده می کند؟ اما بحث بر سر دو قضیه است و میتوان بر روی آن تفکر کرد. اول اینکه درختان بیشتری برای ساخت مداد قطع نمی شود و دوم اینکه برای شرکت ها و اداراتی که استفاده بیشتر یدارند شاید توجیه اقتصادی داشته باشند.

گفت گو کنید درباره تبدیل علم به فناوری

در گروه خود چند مورد از تبدیل علم به فناوری را که در سالهای اخیر اتفاق افتاده است بنویسید

 

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 4 =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32