سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

درک مطلب صفحه 34 فارسی پایه ششم

درک مطلب صفحه 34 فارسی پایه ششم

جواب درک مطلب صفحه 34 فارسی ششم درس چهارم

درک مطلب صفحه 34 فارسی پایه ششم

درک مطلب فارسی خوانداری پایه 6 صفحه 34

سوالات:
1- مقصود از « آواهای دلنشین » و « نغمه های مهربانی » چیست؟
2- چرا، زبان، موجودی زنده معرفی شده است؟
3- شما چه راه هایی را برای نگاهبانی از زبان فارسی پیشنهاد می کنید؟
4- به نظر شما، زبان فارسی چه نقشی در وحدت و یکپارچگی ملّت ایران دارد؟

پاسخ:
1- این آواها و نغمه ها لالایی ها، ترانه ها و صحبت های کودکانه ای که پدر و مادر و دیگر کسانی که در پرورش کودک سهیم هستند از ابتدا به زبان فارسی در گوش نوزاد می خوانند و او را با این زبان پرورش می دهند و بزرگ می کنند.
2- چون هر زبانی فراز و فرود هایی دارد و در طول زمان می تواند بر سایر زبان ها تاثیر بگذارد یا تاثیر بپزیرد و تغییر و تحول داشته باشد . اگر از زبان حفظ و نگهداری نشود می تواند حتی به مرگ زبان بی انجامد.
3- از زبان بیگانه استفاده نکنیم – پاس داشتن زبان فارسی – جلوگیری از ورود زبان بیگانه به زبان فارسی – جایگزین کردن کلمات فارسی به جای کلمات بیگانه.
4- ایران به دلیلی اینکه موقعیت خاص جغرافیایی و سیاسی را دارد از ابتدای تاریخ تاکنون، حوادث بیشماری را پشت سر گذاشته است. آنچه البته این کشور دیرینه سال را در برابر هجوم های گسترده همچنان پابرجا نگه داشته است، هویت ملی و ایرانی بوده است. هویتی که در قالب زبان فارسی خود را نشان داده است. این زبان چه در زمان کوروش و داریوش با آن صحبت می کردند و منشورها و فرمان های خود را بر روی صخره ها و ستوت ها حک می کردند و چه آن زمان که فردوسی بزرگ، شاهنامه را با آن می سرود تا ریشه ها و علایق ملی و فرهنگی را با آن حفظ کند و خودشناسی و خودباوری را به ایرانیان نشان دهد، چه هنگامی که مولوی، شاعر بزرگ ادب عرفانی ایران و جهان، آثار خود را با آن سرود تا اصالت دینی و عرفانی را به مردم بیاموزد و چه هنگامی که سعدی و حافظ، ماندگارترین آثار ادبی خود را با آن نوشتند، همیشه و همواره نقش اصلی و ویژه ای در پایداری ملت ایرانی و وحدت ملی بازی کرده و می کند.در حقیقت زبان فارسی همیشه هویت ملی ایرانیان و اقوام آن را به یکدیگر پیوند داده و اکنون نیز همچنان عامل اصلی وحدت ملی ایرانیان است.

جواب درک مطلب صفحه 34 درس 4 فارسی پایه 6

درک مطلب درس 4 فارسی پایه ششم

 

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × چهار =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32