سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

انشا درباره ماه گرفتگی یا خسوف

انشا درباره ماه گرفتگی یا خسوف

انشا درباره ماه گرفتگی یا خسوف

انشا با مقدمه و نتیجه درباره ماه گرفتگی خسوف

مقدمه: یک ماه گرفتگی زمانی رخ می دهد که ماه به طور مستقیم از زمین و به سایه آن عبور می کند هنگامی روی می‌دهد که کره ماه در حالت بدر و وضعیت مقابله قرار داشته و سایه زمین بر روی آن بیافتد یا به عبارتی ماه وارد مخروط سایه زمین شود.(زمین بین ماه و خورشید قرار گیرد) زمین در حرکت مداری خود به دور خورشید سایه‌اش را، که در فضا در سمتی مخالف خورشید ممتد است.

تنه انشا: در طول یک گرفتگی کامل ماه، زمین به طور کامل از نور مستقیم خورشید از رسیدن به ماه جلوگیری می کند. تنها نور منعکس شده از سطح ماه، تحت جو زمین قرار گرفته است. این نور به همان دلیل که غروب خورشید یا طلوع آفتاب به نظر می رسد، قرمز است: پراکندگی رایلی در نور خورشید. با توجه به این رنگ قرمز رنگ، یک ماه کاملا درهم و برهم گاهی اوقات به عنوان یک ماه خون شناخته می شود. بر خلاف یک گرفتگی خورشیدی، که تنها از یک ناحیه نسبتا کوچک در جهان دیده می شود، یک گرفتگی قمری را می توان از هر نقطه در قسمت شب زمین مشاهده کرد. ماه گرفتگی به طور کامل انجام میشود و نزدیک به چند ساعت طول می کشد، در حالی که یک کل خورشید گرفتگی فقط چند دقیقه طول می کشد که از هر مکان معین مشاهده می شود، به دلیل اندازه کوچکتر از سایه ماه. همچنین بر خلاف فرورفتگی های خورشیدی، گرفتگی های قمری بدون هیچ گونه حفاظت از چشم یا اقدامات احتیاطی خاص قابل مشاهده هستند، چرا که آنها از ماه کامل کم تر هستند. سایه زمین را می توان به دو بخش متمایز تقسیم کرد: تنگه و سقفی. زمین به طور کامل تابش مستقیم خورشید را در داخل تنگه، منطقه مرکزی سایه، مسدود می کند. با این حال، از آنجا که قطر خورشید حدود یک چهارم زمین را در آسمان ماه می بیند، این سیاره تنها بخشی از نور مستقیم خورشید را درون نیمه، بخش بیرونی سایه را مسدود می کند. یک گرفتگی قمر نیمه مرطوب زمانی رخ می دهد که ماه از نیمه زمین عبور کند. عنکبوت باعث کم نور شدن سطح ماه می شود. یک نوع خاص از گرفتگی مرموز یک کلاه قرمزی است که طی آن ماه به طور انحصاری در نیمه زمین قرار دارد. گرفتگی عضلانی کامل، نادر است، و هنگامی که این اتفاق می افتد، بخشی از ماه نزدیک به تنگه ممکن است کمی از تکه تکه تر از بقیه دیسک ماه باشد. یک گرفتگی ماهانه جزئی زمانی اتفاق می افتد که فقط یک قسمت از ماه به تنگه زمین وارد شود، در حالی که کل ماه گرفتگی زمانی اتفاق می افتد که تمام ماه به تنگه سیاره وارد شود. سرعت متوسط ​​مداری ماه حدود 1.03 کیلومتر بر ثانیه (2300 مایل در ساعت) یا کمی بیشتر از قطر آن در هر ساعت است، بنابراین کل ممکن است تا حدود 107 دقیقه طول بکشد. با این وجود، زمان کلی بین اولین و آخرین تماس با اندام ماه با سایه زمین بسیار طولانی است و می تواند تا چهار ساعت طول بکشد. فاصله نسبی ماه از زمین در زمان گرفتگی می تواند مدت زمان انفجار را تحت تاثیر قرار دهد. به طور خاص، زمانی که ماه نزدیک به قطب جنوب است، دورترین نقطه از زمین در مدار آن، سرعت مداری آن کمترین است. قطر تنگ زمین، به طور قابل ملاحظه ای در تغییرات در فاصله مداری ماه کاهش نمی یابد. بدین ترتیب، هماهنگی ماه کاملا برآمدگی در نزدیکی باقیمانده طول عمر را افزایش می دهد.

نتیجه گیری: هنگام گرفتگی ماه ، رنگ ماه سرخ مایل به قرمز است زیرا نور خورشید که به ماه می رسد باید از یک لایه طولانی و متراکم جو زمین عبور کند، جایی که پراکنده است. بیشتر طول موج های کوتاه تر از مولکول های هوا و ذرات کوچک پراکنده می شوند. بدین ترتیب، طول موج های طولانی تر از زمانی است که اشعه های نور به جو نفوذ می کند. چشم انداز انسان این نور حاصل را به عنوان قرمز می بیند. این همان اثر است که موجب غروب خورشید و طلوع و غروب می شود تا آسمان رنگ سرخ مایل باشد. یک راه جایگزین برای تصور کردن این سناریو این است که متوجه شوید که به نظر می رسد که به نظر می رسد که خورشید به نظر می رسد که در زمین قرار دارد (یا در حال افزایش است).

تحقیق آماده درباره ماه گرفتگی

انشا با موضوع خسوف یا گرفتگی ماه

 

اخطار:

کپی برداری از مطالب در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − 12 =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32