سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

انشا سنجش و مقایسه فقیر و ثروتمند

انشا سنجش و مقایسه فقیر و ثروتمند

انشا سنجش و مقایسه ای درباره فقیر و ثروتمند پایه دهم

انشا سنجش و مقایسه فقیر و ثروتمند

انشا مقایسه کردن فقیر با ثروتمند

هنگامی که در خیابان های این شهر بزرگ قدم می زنم تضاد بزرگی می بینم که خیلی دردآور است. گاهی یادم می رود که در یک کشور جهان سومی زندگی می کنم. اما وقتی چراغ راهنمایی و رانندگی قرمز می شود به یاد می آورم که همیشه قصه ها پادشاه و ملکه مرفهی ندارد که برق زیور آلتشان چشمان می گیرد…

همزمان با قرمز شدن چراغ، قرمزی گل هایی که در دستان دختر بچه ای معصوم است از پشت شیشه های ماشین ها نمایان می شود و هر راننده ای به گونه ای بچه را به سمت ماشین دیگری می راند. یکی تشر می زند که تا کی قرار است که شماها تمرکز حین رانندگی را از ما بگیرد. دیگری زیر لب می گوید مگه چقدر پول در میاوریم که اینجوری آن را خرج کنیم. هرچند در این میان کسانی هم هستند که برای زودتر راندن دختر بچه از کنار ماشینشان یک تراول در می آورند و می گویند: گل هایت همه مال خودت.

این رانندگان بی رحم فکر می کنند که کودکان کار اهل تلاش و کوشش نیستند و تنها شایسته تحقیر شدنند، در صورتی که این کودکان گاهی بیش از دیگران درد و رنج می کشند تا شاید شبی بتواند به جای خوابیدن روی کارتن ها نظر صاحب کار سنگدلشان  را جلب کرده و یک شب در کنج اتاق تاریک و نمناکی شب را به صبح برسانند.

هر چند این ها نتیجه بی کفایتی آن رانندگان نیست بلکه بی فکری، بی فکری و بی فکری پادشاه و ملکه قصه هاست. شاید هم اشکال از جهان غرب است که آخرماه که می شود برخی پدرها شرمنده فرزندانشان می شوند. شرمنده می شوند که آن همه تلاش یک ماهشان کفاف درخواست های فرزندانشان را نمی دهد. آری آخر می گویند جهان غرب زندگی تجملاتی را رواج می دهد.

هر چند این کودکان کار تجمل نمی خواهند، فرش دست بافت نه، یک پتو می خواهند. کت و شلوار مارک دار نه، یک لباس ساده می خواهند. مازراتی و حتی سمند نه، یک جفت کفش نو می خواهند. استخر شخصی نه، هفته ای یک بار حمام می خواهند. مرغ بریان نه، یک لقمه نان می خواهند. آن ها می خواهند برای خوردن یک لقمه نان از پشت شیشه این ماشین به پشت شیشه آن یکی نروند. آنها خانه هایی از محله های بالای شهر نمی خواهند تنها یک اتاق گرم و امن می خواهند که صبحشان را به شب و شبشان را به صبح برسانند.

به امید روزی که فاصله دهک های درآمدی تبدیل به فاصله دهک های عشق و محبت شود.

نویسنده: فائزه ایرانپور از از دبیرستان شهدای مختاری از شهر مبارکه

انشا فقیر و ثروتمند به روش سنجش و مقایسه کردن

انشا مقایسه ای درباره فقیر با ثروتمند پایه دهم

 

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 + 5 =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32