سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

انشا مقایسه ای انسان با شطرنج

انشا مقایسه ای انسان با شطرنج

انشا مقایسه با موضوع انسان با شطرنج درس ششم

انشا مقایسه ای انسان با شطرنج

انشا مقایسه ای در مورد انسان و شطرنج

گاهی وقت ها انسان ها مانند مهره های شطرنج در یک مسابقه می‌شوند! انسان های ضعیف همیشه وظیفه برداشتن گام‌های اول را دارند، هیچ وقت آدم ها گمان نمی‌کنند انسان های ضعیف و تازه وارد و کم ارزش روزی وزیری شوند که سرنوشت یک بازی را تغییر دهند برای همین همان انسانهایی که در نقش سربازند گاهی وارد مسیر مستقیم و هدفمندی می‌شوند که خلاف تصور همگان دنیایی را تغییر می‌دهد و باورش را برای بقیه ممکن می کند. در چیدمان مهره های شطرنج همیشه وزیر و شاه از هر سو از جانب سربازان و مهره های دیگر تحت حمایت اند مهره های قدرتمند مانند قلعه و اسب، اما وزیر شدن یک قلعه و یا یک فیل غیر ممکن است در حالی که وزیر شدن یک سرباز با دور اندیشی بازیکن و هدفمندی آن حتماممکن خواهد بود و این یعنی یک سرباز که نقش دفاعی را دارد و اغلب بیهوده شمرده می‌شود می‌تواند نتیجه بازی را در تنگ ترین و بد ترین شرایط تغییر دهد.

و انسانهایی که نقش شاه را در بازی سرنوشت دارند همیشه محدودند و فقط تماشا گرند و منتظرند موفقیت را با مهره های دیگر به دست ‌بیاورند گاهی شاه نقش یک رهبر را ایفا می‌کند و مسلم است یک جامعه بدون رهبر غیر ممکن می شود و هر مهره با سرپیچی از دستورات حتی اگر سرباز باشد می تواند نتیجه بازی را تغییر دهد. همیشه در یک بازی آن مهره هایی برنده میشوند که بیشترین اتحاد و هماهنگی را دارند مهره هایی که پراکنده و هر کدام از گوشه زمین حمله میکنند در همان قدم های اول شکست می خورند و برخلاف تصور که می خواهند در یک حرکت خود را پیروز میدان کنند با شکستی جبران ناپذیر مواجه می‌شوند و این حکایت همان انسان هایی است ‌که در تلاشند همه کارها را یک روزه به پایان برسانند و هیچ وقت هم موفق نمی شوند. 

نویسنده: ارمغان برکت از استان بوشهر

مقایسه انسان و شطرنج نگارش پایه دهم

انشا به روش سنجش و مقایسه انسان با شطرنج

 

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو + دو =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32