سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

به نظر شما چگونه می توان عزت نفس خود را حفظ کرد

به نظر شما چگونه می توان عزت نفس خود را حفظ کرد

فعالیت کلاسی به نظر شما چگونه می توان عزت نفس خود را حفظ کرد پیام های آسمان هفتم

به نظر شما چگونه می توان عزت نفس خود را حفظ کرد

فعالیت کلاسی صفحه 62 پیام های هفتم نحوه حفظ عزت نفس

انسان با حفظ ارزش خود و کوچک نکردن خودش در پیش دیگران می تواند عزت نفس خود را حفظ کند. درخواست نکردن کارهایی از دیگران که وظیفه انجام دادن آن با خودش است.

بیشتر بخوانید:

عزت نفس چیست؟

عزت نفس، باور و اعتقادی است که فرد، درباره ارزش و اهمیت خود دارد. حرمت نفس را می‌ توان با عوامل مختلف توضیح داد از جمله فردی که حرمت نفس دارد معتقد است که انسان مقدس است و به دلیل این مقدس بودن نمی‌ توان او را قربانی اعتقادهای دیگران کرد.

عامل بعد اینکه همه انسان‌ ها با هم متفاوتند؛ یعنی بین افراد مختلف با نژادها و قومیت‌ های مختلف هیچ فرقی وجود ندارد و همین‌ طور انسان‌ها با هم برابرند، عامل دیگر خود دوستی و احساس رضایت داشتن از آنچه که هستم و هرچه که هستم و همین‌ طور نداشتن شرم و خجالت از وجود خود است.

نحوه حفظ عزت نفس:

اصولا می‌توان حرمت نفس را در امور مختلف زندگی شرح داد. افرادی که دارای حرمت نفس پایین هستند در زندگی خود با مشکلات فراوان روبرو می‌ شوند. به باورکارل راجرز تمامی انسان‌ها به حرمت نفس و عزت نفس نیازمندند. در درجه نخست، عزت نفس نشان دهنده احترامی است که دیگران برای ما قائل‌ اند.

هنگامی که پدر و مادر به فرزندان خود، توجه مثبت غیر شرطی نشان می‌ دهند و آن‌ ها را جدای از رفتارهایشان به عنوان انسان‌ هایی که از شایستگی‌ های درونی برخوردارند می‌ پذیرند، در اصل به رشد عزت نفس آن‌ ها کمک می‌ کنند. اما هنگامی که والدین به کودکان توجه مثبت شرطی نشان داده و در واقع هنگامی آن‌ها را می‌ پذیرند که به شیوه مورد نظر و مطلوب رفتار می‌ کنند، کودکان درشرایط ارزشی قرار می‌ گیرند و گمان می‌ کنند که فقط هنگامی شایستگی دارند که مطابق با خواست والدین رفتار کنند.

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

منبع استفاده شده: ویکی پدیا

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده + چهار =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32