سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

انشا درباره شب یلدا

انشا درباره شب یلدا

انشا درباره شب یلدا

انشا با مقدمه و نتیجه درباره شب یلدا

مقدمه: شب یلدا (یلدا شب) نیز به نام “شب الله” شناخته می شود، یکی از قدیمی ترین روزهای جشنواره های ایرانی است که سالانه 30 آذر هر سال توسط ایرانیان سراسر جهان برگزار می شود. یلدا یک جشن انقلاب زمستانی است؛ آخرین شب پاییز و بلندترین شب سال است. شب یلدا آخرین شب روز پاییز یا “شب باز کردن دوره 40 روزه اول زمستان سه ماهه” است.

تنه انشا: این شب در بسیاری از شعرهای ایرانی برای توصیف یک شب تاریک استفاده شده است که در آن فرد از یک دوستش جدا می شود و تنهایی و انتظار را ایجاد می کند. کشورهای دیگر مانند افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان نیز این شب را جشن می گیرند.از آنجایی که روزها بیشتر طول می کشند و شب ها در زمستان کوتاه می شوند، ایرانیان شب آخر پاییز را به عنوان تجدید خورشید و پیروزی نور بر تاریکی جشن می گیرند. در شب یلدا، مردم در گروه دوستان یا بستگان معمولا در منزل پدربزرگ و مادربزرگ یا سالخوردگان در طولانیترین شب سال، با خوردن مهره ها و میوه ها، خواندن شعر های حافظ، آرزوهای خوب و صحبت کردن و همه را با هم می خوانیم تا به زمستان خوشامد بگوید و به پاییز خوشبختی را بدست آوریم.مردم عزیزمان در ایران دراین شب ویژه مراسم خاصی دارند و خوراکی های زیادی را سر سفره میگذارند. هندوانه ها و انار ها را می خورند و آخرین باقیمانده را از تابستان به اشتراک می گذارند. میوه های شیبه یلدا هم اهمیت نمادین دارند. برخی معتقدند که هندوانه شکل کروی آن را خورشید نمادین می کند، در حالی که دیگران معتقدند که خوردن هندوانه باعث می شود انسان از بیماری های زمستانی آسیب نبیند. انار همچنین نمادی از زاد و ولد است و دانه های روشن آن نمادی از درخشندگی زندگی است.خواندن اشعار از دیوان حافظ یک سنت سرگرم کننده یلدا شبانه است. هر یک از اعضای یک خانواده یا گروهی از دوستان، آرزو می کنند – در حالی که آن را به عنوان یک راز نگه می دارد و به صورت تصادفی کتاب را باز می کند؛ سپس بزرگترین عضو خانواده یا دوستان با صدای بلند به طور تصادفی انتخاب شعر را انتخاب می کند. از آنجا که شعر معتقد است تفسیر آرزو و راه رسیدن به آن درست است، لذت بردن از تفسیر شعر و حدس زدن خواسته های دیگران است. به این ترتیب، آخرین و طولانی ترین شب پاییز به پایان می رسد خوشحال و اولین روز بزرگ زمستان شروع می شود.

نتیجه گیری: شب یلدا و سنت های آن بسیار سرگرم کننده و جالب هستند که به طور رسمی در فهرست گنجینه های ملی ایران در سال 2008 اضافه شده است. یلدا شب نیز در کشورهایی مانند افغانستان، ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و برخی قفقاز جشن گرفته می شود. به امید موفقیت و شادکامی برای کشور عزیزمان ایران.

انشا غیرتکراری و جدید درباره شب یلدا

انشا با موضوع شب یلدا و تاریخچه آن در ایران

اخطار :

این مطلب کاملا اختصاصی بوده و هرگونه کپی برداری از آن در سایت ها و وبلاگ ها به هرنحوی از نظر ما اشکال دارد و حرام است. در صورت مشاهده هر گونه انتشار و یا کپی برداری، سریعا مراتب به سایت ساماندهی ارجاع داده میشود و همچنین از طریق سایت گوگل به DMCA Report گزارش داده خواهد شد.

استفاده و کپی از این مطلب برای مدرسه ، مکان ها و کلاس های آموزشی هیچ مانعی ندارد و دانش آموزان عزیز می توانند استفاده کنند.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 4 =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32