سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

تحقیق درباره برق گیر و نقش آن در جلوگیری از آسیب به ساختمان

تحقیق درباره برق گیر و نقش آن در جلوگیری از آسیب به ساختمان

اطلاعات جمع آوری کنید صفحه 83 علوم هشتم درباره برق گیر و نقش آن در جلوگیری از آسیب به ساختمان

تحقیق درباره برق گیر و نقش آن در جلوگیری از آسب به ساختمان

اطلاعات جمع آوری کنید صفحه 83 فصل 9 علوم هشتم

سوال:

برای حفاظت از ساختمان های بلند از خطر برخورد آذرخش از وسیله ای به نام برق گیر استفاده می کنند. درباره برق گیر و نقش آن در جلوگیری از آسیب به ساختمان، اطلاعاتی را جمع آوری و گزارش آن را در کلاس ارائه کنید.

پاسخ:

برق گیر وسیله ای است از جنس مس با ضخامت بسیار زیاد که در بالای ساختمان های و خانه ها نصب میشود تا در اثر صاعقه و رعد و برق بسیار، بار الکتریکی را به زمین منتقل کرده و از ورود این برق به داخل ساختمان حلوگیری کند و وسایل برقی هیچ آسیبی نبینند.

در یک سیستم حفاظت از رعد و برق، یک رعد و برق یک جزء واحد از سیستم است. میله رعد و برق نیاز به اتصال به زمین برای انجام کار حفاظتی آن است. میله های برق گیر در اشکال مختلف، از جمله توخالی، جامد، حاشیه، گرد، نوار تخت و یا حتی برس مانند برس می آیند. ویژگی اصلی مشترک در همه میله های برق گیر آن است که آنها همه از مواد رسانایی، مانند مس و آلومینیوم ساخته شده است. مس و آلیاژهای آن رایج ترین مواد مورد استفاده در حفاظت از رعد و برق هستند.

یک تعریف دیگر برای برق گیر: یک مانع برشی دستگاهی است که برای حفاظت از تجهیزات الکتریکی از گذرهای بیش از حد ولتاژ ناشی از رویداد های خارجی (رعد و برق) یا داخلی (سوئیچینگ) محافظت می کند. این دستگاه از نوع حفاظتی محافظتی (SPD) یا سرکوبگر جریان ولتاژ گذرا (TVSS) است که برای حفاظت از تجهیزات در سیستم های انتقال و توزیع برق مورد استفاده قرار می گیرد. (برای محافظت از تجهیزات مصرفی، از محصولات مختلف به نام محافظ های برقی استفاده می شود.) معیار انرژی برای مواد عایق بندی مختلف را می توان با نسبت امپدانس مقایسه کرد. یک بازدارنده افزایش دهنده باید یک مقدار ضربان قلب داشته باشد، به طوری که ممکن است موجی از انفجار موج به جای عبور از دستگاه به زمین متصل شود.

جمع آوری اطلاعات صفحه 83 علوم 8 درباره نقش برق گیر در زندگی

برای حفاظت از ساختمان های بلند از خطر برخورد آذرخش از وسیله ای به نام برق گیر استفاده می کنند علوم هشتم

 

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

لوگو مرجع انشا

جواب باهم بیندیشیم صفحه 20و21 شیمی یازدهم_بخش دوم

در این نوشته پاسخ پرسش‌های “ت و ث” را می‌خوانید. برای مشاهده بخش اول(پاسخ پرسش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × پنج =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32