سوال روز :ایران چند سال تاریخ و تمدن دارد؟

جمع آوری اطلاعات درباره نقش کرم های خاکی در حاصلخیزی خاک و تولید کود

جمع آوری اطلاعات درباره نقش کرم های خاکی در حاصلخیزی خاک و استفاده از آنها برای تولید کود

جمع آوری اطلاعات صفحه 138 علوم نهم

جمع آوری اطلاعات علوم نهم صفحه 138 درباره نقش کرم های خاکی در حاصلخیزی خاک و تولید کود

سوال:

الف) درباره نقش کرم های خاکی در حاصلخیزی خاک و استفاده از آنها برای تولید کود اطلاعاتی را جمع آوری و گزارش آن را در کلاس ارائه نمایید.

پاسخ :

یک کرم خاکی، یک کرم استوانه ای است که به شکل Annelida موجود است. آنها معمولا در خاک زندگی می کنند. یک سیستم گوارش کرم خاکی طول بدن خود را دارد. این تنفس را از طریق پوست آن انجام می دهد. این دو سیستم حمل و نقل متشکل از مایع کوئلومی است که درون سولوم پر شده با مایع و یک سیستم گردش خون ساده و بسته قرار گرفته است. این یک سیستم عصبی مرکزی و محیطی دارد. سیستم عصبی مرکزی متشکل از دو گانگلیا بالای دهان است، یکی از دو طرف، به یک طناب عصبی که در طول آن به نورون های حرکتی و سلول های حسی در هر بخش متصل می شود، متصل می شود.  کرم های خاکی در محیط های مختلط بسیار کم هستند و معمولا تنها در صورتی فعال می شوند که آب وجود داشته باشد

مزایای عمده فعالیت های کرم خاکی برای باروری خاک برای کشاورزی می تواند به شرح زیر باشد:

بیولوژیکی: در بسیاری از خاک ها، کرم های خاکی نقش مهمی در تبدیل قطعات بزرگ ماده آلی به هوموس غنی بازی می کنند، در نتیجه، باروری خاک افزایش می یابد. این کار با اقدامات کرم از کشیدن مواد آلاینده از جمله سطوح سقوط یا کود، یا برای مواد غذایی یا برای اتصال به آن، انجام می شود. هنگامی که در کاسه کرم، برگ کشیده می شود و تا حدودی آن را هضم می کند و آن را با زمین مخلوط می کند.

مواد شیمیایی: علاوه بر مواد آلاینده مرده، کرم خاک همچنین از هر ذره خاک دیگر که به اندازه کافی کوچک است – از جمله دانه های شن و ماسه به ریز خمیری که سپس در روده هضم می شود. هنگامی که کرم این را به شکل کست ها دفع می کند، روی سطح و یا عمیق تر در خاک پوشیده می شود، مواد معدنی و مواد مغذی گیاهی به شکل قابل دسترس برای گیاهان استفاده می شود.

فیزیکی: خرد کردن کرم خاکی، ایجاد یک کانال از طریق خاک است و در حفظ ساختار خاک، در ایجاد فرسایش و زهکشی نقش مهمی دارد. کرم خاکی از طریق تکه تکه کردن و مخلوط کردن باقیمانده گیاهان – آسیاب های فیزیکی و هضم شیمیایی، از دوچرخه سواری مواد مغناطیسی در سیستم خاک-گیاه سرعت می بخشد. وجود موجودی کرم خاکی را نمی توان به صورت قانونی پذیرفت. توانایی تجزیه مواد آلی و تولید مواد مغذی متمرکز باعث می شود که کرم خاکی نقش مهمی در پروژه های بازسازی داشته باشد. تحقیقات نشان می دهند که کرم های خاکی به طور قابل توجهی بر میزان تشکیل تشکیل دهنده کلان، یکی از ویژگی های مهم برای ساختار خاک است. همچنین در هنگام ایجاد کرم های خاکی، ثبات دانه ها در پاسخ به آب نیز بهبود یافته است.

تحقیق درباره نقش کرم های خاکی در حاصلخیزی خاک و استفاده از آنها برای تولید کود

جمع آوری اطلاعات علوم نهم درباره نقش کرم های خاکی در حاصلخیزی خاک صفحه 138

 

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

درباره ی admin

با آرزوی موفقیت شما دانش آموزان گرامی

همچنین ببینید

شخصیت تحصیلی-حرفه ای چیست چرا باید شخصیت خودتان را بشناسید

شخصیت تحصیلی-حرفه ای چیست چرا باید شخصیت خودتان را بشناسید

شخصیت تحصیلی-حرفه ای چیست چرا باید شخصیت خودتان را بشناسید پرسش کاروفناوری نهم شخصیت تحصیلی-حرفه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 − 4 =

لایسنس نود 32 آپدیت نود 32